عسل هفت

نکات خرید گرده گل

گرده گل که در لاتین به آن (pollen) پولن گفته می‌شود به معنای یک ماده بسیار ریز است. هر دانه گرده در واقع یک سلول نر گیاه است که در بردارنده‌ی مواد لازم برای تلقیح سلول‌های ماده‌ است که باعث تولید مثل گیاه می‌شود. زنبور عسل گرده‌هایی که به بدنش چسبیده را به شکل گلوله‌های کوچکی در پشت پای خود ذخیره می‌کند. رنگ گرده گل بسیار وابسته به گلی است که زنبور گرده را از آن آورده است. به همین دلیل گرده گل معمولا در رنگ‌های مختلفی مثل: زرد، نارنجی، سبز، قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره به کندو می‌رسند.

طعم گرده نیز مانند رنگ آن بسیار به منبع گرده وابسته است و ممکن است طعم گرده‌های یک منطقه با منطقه‌ی دیگر متفاوت باشند. اما به طور کلی طعم گرده گل تلخ و کمی شیرین است.

فروشگاه اینترنتی برند عسل هفت به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های عرضه کننده گرده گل است تلاش کرده تا گلچینی از بهترین گرده گل ها را در کنار هم فراهم آورد. گرده گل عرضه شده در عسل هفت محصول مناطق مختلف است و در نتیجه تنوع گیاهی بالایی دارد.

گرده گل و خواص آن

گرده‌ گل، شامل قندهای ساده، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌ها، اسید های چرب و درصد کمی اجزای دیگر است. گروه اصلی مواد تشکیل دهنده گرده، کربوهیدرات‌ها هستند و حدود ۴۰ درصد از گرده‌ی گل خشک را تشکیل می‌دهند. بیشترین نوع کربوهیدراتی موجود در گرده گل، فروکتوز، گلوکز و ساکارز هستند.

الیگوساکاریدها و پلی‌ساکاریدها نیز اجزای تشکیل دهنده‌ی مهمی در گرده گل هستند که به تنظیم عملکردهای بیولوژیک کمک می‌کنند.

در ادامه بعضی از خواص فراوان گرده گل را بیان میکنیم:

1- خواص گرده گل برای تقویت اعصاب و کاهش استرس: گرده گل سرشار از اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌ها، املاح معدنی و هورمون‌هاست و می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی و عصبی ضعیفی دارند مفید باشد، به حفظ تعادل و تنظیم احساسات و توان مقابله با استرس‌های روزانه کمک کند.

2- عملکرد عالی برای سلامت و درمان مشکل پروستات: گرده گل سرشار از روی (zinc) است و در درمان التهاب پروستات و ناتوانی جنسی مردان اثر قابل ‌توجهی دارد.

3- اثر گرده بر تقویت سیستم ایمنی بدن: گرده گل به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها و  ب‌کمپلکس ، مواد معدنی، پروتئین‌ها و  آنتی‌اکسیدان‌های مفید، به حفظ سلول‌های بدن کمک می‌کند.

4- تأثیر گرده گل در دفع چربی و کنترل وزن: گرده گل یک ماده غذایی کم‌ کالری است و با تأثیرگذاری بر غده هیپوتالاموس متابولیسم بدن را بالا می‌برد و تأثیر زیادی بر کالری سوزی بدن دارد.

5- خواص درمانی گرده گل و یبوست: گرده گل با فعال کردن روده‌ها باعث می‌شود می شود مشکل یبوست در افراد مبتلا کاهش یابد.

6- کنترل سطح کلسترول خون: مصرف مداوم و منظم گرده گل، سطح کلسترول خون را به میزان قابل ‌توجهی کاهش‌ می‌دهد و به سطح نرمال می‌رساند.

7-گرده زنبور عسل برای افزایش قوا و استحکام بدن: گرده گل سرشار از کربوهیدرات است می‌تواند مکمل غذایی بسیار ارزشمندی برای ورزشکاران باشد. ورزشکاران معتقدند که مصرف گرده گل ‌سرعت و چابکی آنان را افزایش می‌دهد و انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

8- تاثیرات گرده گل در بارداری: مصرف گرده گل به مردان و زنانی که می‌خواهند بچه دار شوند کمک می‌کند. این محصول باعث میشود هورمونهای بدن تنظیم شوند و باعث تقویت اسپرم مرد و تخمک زن شود .

9- خواص گرده گل برای پوست: مصرف مداوم گرده گل نه تنها سلامتی را به شما هدیه میدهد بلکه باعث می‌شود صاحب پوستی روشن و درخشان شوید.

نکات مهم در خرید گرده گل

موقع خرید گرده گل به صورت حضوری از زنبوردار یا فروشگاه های فراورده های زنبور عسل و یا فروشگاه های اینترنتی ، بهتر است نکاتی را بررسی کنید.

تنوع رنگ گرده گل آنقدرها مهم نیست. آنچه که اهمیت دارد تنوع گیاهی گرده گل است. در نتیجه در هنگام خرید نیازی به دقت بیش از اندازه به تنوع رنگی این محصول نیست.

استفاده از گرده گل مانده شده خاصیت زیادی ندارد در نتیجه بهتر است هنگام خرید گرده گل به تازگی آن توجه داشته باشید.

برای خرید گرده گل حتما به فروشنده های معتبر مراجعه کنید. در این صورت می توانید با خیال راحت از گرده گل برای استفاده از انواع خواص استفاده نمایید.

خرید اینترنتی گرده گل به شما این امکان را می دهد تا بدون نیاز به رفتن و وقت گذاشتن برای پیدا کردن فروشنده معتبر، اقدام به تهیه گرده گل کنید. همچنین اگر در هر نقطه از ایران باشید به راحتی امکان خرید گرده گل برای شما فراهم است.

ویژگی دیگر خرید اینترنتی گرده گل این است که موقع خرید می توانید قیمت گرده گل را با دیگر فروشگاه های اینترنتی مقایسه کرده و بهترین قیمت که کیفیت مناسبی نیز دارد را انتخاب کنید. در این صورت خرید گرده بسیار به صرفه خواهد بود.

در وب سایت فروشگاه هفت شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین گرده گل ها را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید