عسل طبیعی

روش‌های کاهش درد قاعدگی

درد قاعدگی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها را به ستوه آورده است. راهکارهایی برای کاهش درد قاعدگی وجود دارد. خانم ها وقتی به دوران بلوغ می رسند، عادت ماهانه را تجربه می کنند. اما خبر خوب اینکه با انجام برخی نکات می توان این دوران را بخوبی تحت کنترل درآورد و به حس خوبی رسید. بجای احساس خستگی یا بی حالی می توان این دوران را بخوبی پشت سر گذاشت، پر انرژی باشید و تمام طول هفته را از حس خوبی برخوردار شد. با رعایت برخی نکات می توان حس خوبی را از این دوران تجربه کرد.

برای کاهش درد قاعدگی راه کارهایی وجود دارد از جمله:

1- ورزش سبک در زمان پریود: ورزش های آسان مثل تمرینات کششی، یوگا، پیاده روی یا شنا و رقص با دوستان یا به تنهایی در خانه می تواند جریان خون را افزایش دهد و میزان دل درد را کمتر کند.

2- استفاده از کیسه آب گرم در زمان پریود: این روش می تواند عضلات شکم را تسکین دهد، دردهای بدن را کمتر کند و دل درد را به حداقل برساند.

3- نوشیدن آب در زمان پریود: آب موجود در بدن و خونریزی ها از بدن براحتی دفع می شود. بنابراین 8 تا 10 لیوان آب یا مایعاتی مثل آب میوه یا شیر را در طول روز بنوشید.

4- مصرف غذاهای مناسب: برای کاهش درد قاعدگی بیشتر از میوه ها و سبزیجات تازه و همچنین انواع عسل طبیعی مانند: عسل اکالیپتوس و عسل آویشن استفاده کنید. از مصرف غذاهایی که علایم پریودی را بدتر می کند مثل غذاهای آماده، شکلات و خوراکی های شور اجتناب کنید.

5- کافئین در زمان پریود: کافئین می تواند موجب درد و نفخ شکم می شود. کافئین نه تنها در قهوه و چای بلکه در نوشیدنی های گازدار و شکلات نیز وجود دارد.

6- خواب کافی در زمان پریود: نوجوانان در دوران قاعدگی به 8 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند. بنابراین خواب کافی می تواند حس خوبی را به آنها بدهد.

7- یادداشت کردن در زمان پریود: وقتی به دوران قاعدگی نزدیک می شوید، خود را برای این دوران آماده کنید. از همین رو تاریخ قاعدگی را در تقویم یادداشت کنید و زمان شروع و اتمام آن را علامت بزنید. میزان و شدت خونریزی، حالاتی که قبل و در طول قاعدگی و یا بعد از آن تجربه کرده اید را یادداشت کنید. بعد از چند ماه می توانید به یک الگو برسید و خود را برای قاعدگی های بعدی آماده کنید.

8- استفاده از نوارهای استاندارد هنگام ورزش: نزدیک قاعدگی از نوارهای کوچک و نازک استفاده کنید اما نوار بهداشتی محافظ خوبی در دوران قاعدگی است که امروزه بگونه ای ساخته شده که امکان فعالیت و ورزش را فراهم می کند.

دلیل درد قاعدگی چیست؟

قبل از شروع قاعدگی، سلول هایی که جداره رحم را شکل می دهند و سلول های اندومتریال نامیده می شوند، بتدریج در طول قاعدگی می شکنند و مقدار زیادی پروستوگلاندین التهابی را آزاد می کنند. این مواد شیمیایی، رگهای خونی را در رحم منقبض کرده و موجب انقباض لایه عضلانی می شوند که همین باعث دردهای قاعدگی می شود. برخی از پروستوگلاندین ها وارد جریان خون می شوند که این باعث سردرد، تهوع، استفراغ و اسهال می شود.
محققان، تعدادی از پروستوگلاندین هایی که بواسطه سلول های رحم تولید می شوند را اندازه گیری کردند و دریافتند که این پروستوگلاندین ها در زنانی بیشتر است که درد قاعدگی را بیشتر تجربه می کنند. این به توضیح دلیل کارامدی و مفید بودن داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی برای درد قاعدگی کمک می کند.

مواد خوراکی برای کاهش درد قاعدگی

به طور طبیعی، خوردن غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهند، به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند.
بین غذایی که می خوریم و سطح استروژن بدن یک رابطه وجود دارد. محصولات حیوانی و چربی های اضافه شده به موادغذایی، سطح استروژن را در بدن افزایش می دهند. هرچه غذاهای غنی از استروژن را بیشتر مصرف کنیم، احتمال ضخیم ترشدن جداره رحم بیشتر است. درنتیجه وقتی این روند در طول سیکل قاعدگی رخ می دهد، این فرایند باعث تولید پروستوگلاندین بیشتر شده و منجر به افزایش سطح درد می شود.

عسل طبیعی ایده عالی برای کاهش درد قاعدگی است، چون حاوی ترکیبات زیست‌فعالی به نام اسیدهای فنولیک ، فلاوونوئیدها است که معمولا نقش مهمی در کاهش تولید پروستاگلاندین‌ها بازی می‌کنند. خوردن عسل مخصوصا چند روز قبل از قاعدگی معمولا به پیشگیری از ایجاد انقباض در اثر پروستاگلاندین‌ها کمک می‌کند. عسل یک ضدالتهاب و مسکن طبیعی است که دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است.

مصرف عسل در دوران قاعدگی می‌تواند موثرتر از مفنامیک اسید باشد که معمولا برای زنانی که دچار دردهای قاعدگی می‌شوند تجویز می‌شود. مفنامیک اسید دارای عوارض جانبی مانند مشکلات گوارشی، خواب‌آلودگی و سرگیجه و فشار خون بالا است. اما مصرف عسل بدون عوارض جانبی است و یک شیرین‌کننده طبیعی نیز محسوب می‌شود.

برند عسل هفت انواع عسل طبیعی و با کیفیت را تولید و از طریق فروشگاه سایت و یا شماره مندرج در صفحه خدمت شما عزیزان ارائه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید