عسل هفت

خواص گرده گل برای پوست

خواص گرده گل پزشکان و متخصصان آن را به عنوان یک غذای فوق‌العاده میشناسند.

گرده گل چیست؟

سلول‌های نر گیاهان حین نشستن روی گل، به بدن کرکی زنبور می‌چسبند. این حشره تمامی ‌گرده‌ها را با آنزیم‌ها و بزاق خود مخلوط ‌کرده و به هم می‌چسباند. این گرده گل یا پولن را به صورت توپک کوچک در سبدی مخصوص را در پشت پای خود ذخیره‌ کرده و به کندو می‌رساند تا سایر زنبورها و لاروها از آن تغذیه کنند. با مطالعاتی که روی گرده گل انجام ‌شده، این نتایج حاصل می‌شود که یکی از خواص گرده گل برای پوست این است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

گرده زنبور عسل تأثیر فوق العاده ای بر پوست و موی افراد دارد.

گرده گل یک محصول طبیعی با کاربردهای فراوان است. این محصول به عنوان یک مکمل غذایی کامل و مفید استفاده می‌شود. پزشکان و متخصصان آن را به عنوان یک غذای فوق‌العاده و کامل، به دلیل ترکیبات غنی از مواد مغذی آن که شامل توکوفرول (دارای خواص ویتامینی و آنتی‌ اکسیدانی)، نهفتین، تیامین، بیوتین، اسید فولیک، پلی فنول‌ها، رنگدانه‌های کاروتنوئیدی، فیتواسترول‌ها، آنزیم‌ها و کوآنزیم‌ها است، معرفی می‌کنند.

گرده گل به صورت دانه‌های کوچک زرد متمایل به نارنجی تا قهوه‌ای تیره یا سیاه است و مزه طبیعی گل و شیرینی دارد که بسته به این که زنبورها آن را از کدام گیاه جمع‌آوری کرده‌اند متفاوت است.

گرده گل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، آنزیم‌ها و اسید‌های آمینه ضروری است که از گرده‌های گیاهان مختلف به دست می‌آیند. سرشار از فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان‌ها)، پروتئین بالا و حاوی بیش از 96 ماده مغذی ضروری است.

این ماده طبیعی دارای کربن زیادی است و بهترین ترکیبات و مواد اولیه یک غذای ایده‌آل برای انسان را در خود دارد.
مصرف منظم گرده گل زنبور عسل برای سلامتی و تأمین ویتامین‌های بدن مفید است و به طور سنتی برای ضد پیری، ضد استرس و انرژی‌زا استفاده می‌شود.

فواید گرده گل برای پوست

گرده گل برای پوست دارای فواید فراوانی است که تعدادی از آنها را بیان می کنیم:

1-  پوست را جوان و شاداب می‌کند.

2- گرده گل زنبور عسل خاصیت ضد پیری داشته که پوست را شفاف‌تر و استعدادِ پوست برای چروک‌برداشتن را کاهش می‌دهد.

3-  در جلوگیری و درمان آکنه نقش دارد.

4- گرده زنبور عسل شامل آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی‌ست که با کشتنِ باکتریِ عاملِ آکنه با جوش‌ها مبارزه می‌کنند.

5-  التیام زخم‌ها را سرعت می بخشد.

6- گرده زنبور عسل موجبِ درمان سریع‌تر زخم‌ها و بازتولیدِ سریع‌ترِ سلول‌ها و تأثیراتِ ضدالتهابی‌ می‌شود.

7-  پوست را هیدراته می‌کند.

8- اگر گرده زنبور عسل‌ بر روی پوستِ صورت به شکلِ ماسک استفاده شود می‌تواند سلول‌های پوست را، حتا بیش از آنچه لازم است، مملوء از رطوبت کند!

9-  ظاهر و بافتِ پوست را بهبود می‌بخشد.

10- گرده گل غنی از پروتئین است (چیزی نزدیک به ۴۰ درصد) و ویتامین‌هایی همچون فولیک اسید را در خود دارد. گرده باعث خواهد شد تا پوست شما ظاهری بهتر و زیباتر داشته باشد.

روش تهیه ی ماسک صورت با گرده گل

طبیعت همیشه بی ضرر ترین راهکار ها را برای سلامت و بهداشت را در خود دارد. ماسک عسل و گرده گل از دو ماده طبیعی درست شده است که خواص بسیار زیادی دارد.

این ماسک گردش خون را در پوست صورت افزایش می‌دهد و باعث ترمیم بافت های آسیب دیده و از بین رفتن سلول های مرده پوست می‌شود در نتیجه، شفافیت، شادابی، طراوت و صافی زیادی را به پوست می‌هد. استفاده مداوم از این ماسک علاوه بر پاکسازی پوست صورت و از بین بردن این آثار، لایه‌ی محافظتی را روی پوست تشکیل می‌دهد که به مرور زمان تاثیرات این عوامل را کاملاًخنثی خواهد کرد.

تمام این فواید و آثار به دلیل وجود منبعی سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان، مواد و املاح معدنی و آمینو اسید های موجود در عسل و گرده گل است. این دو ماده به وسیله خواص خود به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کنند. وظیفه کلاژن هم ترمیم بافت های آسیب دیده و تولید سلول های پوستی است.

 برای تهیه‌ی ماسک عسل و گرده گل به مواد زیر نیازاست:

۱ قاشق غذاخوری گرده گل به صورت پودر و۲ قاشق چایخوری عسل (عسل خام به دلیل ویسکوزیته بودن از عسل مایع بهتر است)

دستورالعمل ساخت:

  1. گرده گل و عسل خام را در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. ماده به دست آمده را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و روی پوست خود بمالید.
  3. بعد از گذاشتن حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت ، ماسک را از بین ببرید، و با آب ولرم صورتتان را بشویید و خشک کنید
  4. هفته ای چند بار از این ماسک استفاده کنید.

برند عسل هفت گرده گل و دیگر محصولات زنبور عسل را با بهترین کیفیت خدمت شما مشتریان عزیز ارائه میکند. برای سفارش گرده گل از طریق  فروشگاه سایت یا شماره های تماس اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید