عسل هفت

ژل رویال برای بیماران مبتلا به آسم ممنوع

ژل رویال برای بیماران مبتلا به آسم ممنوع است، ژل رویال ژله ای مغذی است که توسط زنبورهای کارگر تولید می‌شود. ملکه در طول زندگی خود به طور انحصاری ژل رویال می‌خورد. ژل رویال یک محصول غذایی است و به دلیل داشتن پروتئین، کربوهیدرات و اسیدهای چرب حاوی کالری زیادی می‌باشد. این ژل علاوه بر خواص بی‌نظیر خود ممکن است عوارض جانبی یا برخی تداخلات دارویی نیز داشته باشد. در واقع ژل رویال برای تمام افراد مناسب نیست و برای برخی از افراد، عوارض و منع مصرف دارد.

مبتلایان به بیماری آسم دارای سیستم ایمنی بسیار فعال هستند، به همین دلیل در صورت استفاده از مکمل ژل رویال امکان بروز علائم آلرژی مانند تنفس مشکل در این افراد وجود دارد.

ژل رویال برای تمامی بیماران مبتلا به آسم بد نیست؛ اما ممکن است عوارض شدیدی را به همراه داشته باشد و آلرژی هایی را در بدن ایجاد کند به همین علت توصیه می شود تا جای ممکن این افراد از مصرف ژل رویال بدون هماهنگی با پزشک خودداری کنند.همچنین اگر پزشک اجازه مصرف دوز مشخصی را داد، به هیچ وجه از آن تجاوز نشود.

دلایل منع مصرف ژل رویال برای بیماران مبتلا به آسم

بیماری آسم نوعی بیماری خود ایمن تنفسی است که شرایط ویژه و خاصی دارد و با بیماری های دیگر متفاوت است. به همین علت ژل رویال ممکن است اثرات منفی بر روی افرادی بگذارد که مبتلا به آسم هستند.

علت اینکه بیماران آسم با مصرف ژل رویال دچار عوارض جانبی می شوند و بیماری آنها ممکن است حتی شدیدتر شود، مواد درونی ژل رویال است. این مواد درونی باعث تحریک دستگاه تنفسی شده و به همین علت حمله آسم را تشدید می کنند.

ترکیبات حساسیت زای موجود در ژل رویال برای بیماران مبتلا به آسم تقریباً زیاد است. این ترکیبات برای بیمارانی که به بیماری آسم مبتلا نیستند بسیار اندک است و هیچ عوارضی را در پی ندارد.

در واقع علت اصلی این مشکلات، حساسیت زایی ژل رویال به صورت ذاتی است و به دلیل حساس بودن بیماران مبتلا به آسم، این آلرژی باعث ایجاد مشکلات حاد و مزمن می شود.

مشکل اصلی اما عدم توجه این بیماران به هشدارها است. شاید هم بسیاری از افراد مبتلا به آسم، اصلا خبری از عوارض جانبی ژل رویال برای خود ندارند. اگر ژل رویال به عنوان یک داروی درمانگر رسمی شناخته شده بود؛ اصولی نیز برای بسته بندی و عرضه آن به بازار در نظر گرفته می شد. برای مثال به دلیل رسمی بودن عرضه ژل رویال در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، چنین گزارش هایی به ندرت وجود دارد. پس چاره کار در استاندارد سازی ژل رویال و اطلاع رسانی در مورد عوارض جانبی احتمالی برای برخی بیماران از جمله بیماران مبتلا به آسم است.

روش های کنترل و بهبود آسم

آسم یک بیماری التهابی است که بر مجاری تنفسی فرد تأثیر می گذارد. هنگامی که مجاری تنفسی ملتهب هستند، می توانند به محرک های خاصی واکنش نشان دهند که باعث تورم آنها می شود. این تورم می تواند رسیدن اکسیژن را به ریه های فرد سخت کند.

هدف از درمان آسم، کنترل علائم و نشانه های آسم، به حداقل رساندن احتمال تشدید علائم، حفظ عملکرد طبیعی ریه، کمترین میزان مصرف دارو و به حداقل رساندن عوارض ناشی از مصرف داروها است. مصرف داروهای کورتونی، یکی از موثرترین روش های ضد التهابی در درمان آسم می باشد. این قبیل داروها مانع از تشدید علائم آسم نیز می شوند. بعضی داروها ممکن است استنشاقی باشند و برخی دیگر به صورت قرص و خوراکی.

برونکودیلاتورهای استنشاقی پایه اصلی درمان آسم در بخش اورژانس هستند. در بزرگسالان و کودکان بزرگتر، آلبوترول که توسط دستگاه استنشاقی با دوز اندازه گیری شد و اسپیسر تجویز می شود، به اندازه داروی نبولایزر موثر است.

علاوه بر پیروی از برنامه درمانی خود، می توانید از داروهای گیاهی و طبیعی کمک بگیرید.

یکی از بهترین روش های درمانی که اتفاقاً از تولیدات زنبور عسل است، بره موم نام دارد. بره موم به عنوان یک ماده خاص طبیعی اگر به صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار گیرد، می تواند به درمان بیماری آسم کمک کند. بر خلاف ژل رویال که آن هم تولید شده توسط زنبور عسل است، بره موم می تواند حساسیت ها را کاهش دهد و التهاب در ریه را فروکش کند.

در کنار مصرف بره موم استفاده از عسل طبیعی به ویژه به صورت شربت می تواند برای بیماران مبتلا به آسم مفید باشد. به ویژه شربت عسل برخی عسل های تک گل مثل عسل آویشن. البته عسل طبیعی نیز باید ابتدا مورد امتحان قرار گیرد تا عوارضی را برای فرد به همراه نداشته باشد.

به طور کلی مصرف داروهای گیاهی برای مقابله با آسم، یک راهکار درمانی بلند مدت است و باید از این مواد طبیعی به صورت ادامه دار استفاده شود.

برند عسل هفت انواع عسل طبیعی و  محصولات زنبور عسل از جمله: ژل رویال، بره موم، موم طبیعی و… را از طریق سایت فروشگاه و یا از طریق شماره درج شده در صفحه در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید