عسل طبیعی

خواص عسل برای جوش های صورت

خواص عسل برای جوش های صورت و استفاده از عسل برای حفظ زیبایی و سلامت پوست، همیشه ایده خوبی است. نخستین شواهد استفاده از عسل برای درمان مشکلات پوستی، آرایشگری و مقاصد زیبایی به مصر باستان برمی‌گردد. فواید عسل برای صورت، در تمام این سال‌ها مورد توجه بوده و در حال حاضر گسترش پیدا کرده است.

عسل خاصیت ضدالتهاب برای پوست دارد و زمینه بروز جوش و آکنه را از بین می‌برد. یکی از دلایل بروز جوش و آکنه صورت، تجمع باکتری و میکروب‌های مضر روی پوست است. ترکیبات ضدباکتری عسل باعث پاکسازی منافذ پوست و از بین بردن جوش، آکنه و آلودگی روی صورت می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که عسل باکتری‌های مضر پوست را از بین می‌برد. این موجودات میکروسکوپی ممکن است باعث بروز آکنه، جوش چرکی، جوش سرسیاه و حتی جای جوش شوند. عسل حاوی هیدروژن پرواکسید و ترکیباتی همچون متیل گلیوکسال است. در نتیجه باکتری و آلودگی‌هایی که در عمق پوست و منافذ پوست نفوذ کرده‌اند را پاکسازی می‌کند. در واقع هنگامی که پوست پاکسازی شود، سرعت از بین رفتن جوش و آکنه و حتی جای جوش نیز بیشتر می‌شود.

جوش و آکنه از شایع‌ترین مشکلات پوستی است که تقریبا تمام افراد دچار آن می‌شوند، عسل برای از بین بردن جوش صورت بسیار مناسب است و در بسیاری از محصولات ضدجوشی از عسل استفاده میشود.

عسل طبیعی یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست است. به همین دلیل برای جای جوش و از بین بردن زخم، اِسکار و حتی لک پوستی نیز مفید است؛ چرا که پوست را آبرسانی و در نتیجه ترمیم و جوان سازی می‌کند.

دلیل ایجاد جوش صورت

جوش صورت از مشکلات رایج در سنین نوجوانی است که معمولا به دلیل جمع شدن سلول‌های مرده پوست و چربی در منافذ پوستی در اطراف فولیکول های مو ایجاد می‌شود. افراد مختلف ممکن است این جوش را به‌صورت سرسیاه، سرسفید یا التهابی تجربه کنند، بخصوص اگر در نواحی گونه‌ها، پیشانی و چانه دیده شود.

در سنین بزرگ‌سالی نیز می‌توان انواعی از آن را مشاهده کرد که ممکن است ناشی از عواملی همچون تغییرات هورمونی در اثر بارداری یا زایمان، برخی بیماری‌ها یا مراقبت نادرست از پوست باشد.

در واقع دلیل اصلی ایجاد جوش در هرجایی از بدن بسته شدن فولیکول‌های مو است. این فولیکول‌ها ممکن است با چربی یا سلول‌های مرده پوست مسدود شده یا به دلایل هورمونی بسته شوند. شایع‌ترین دلیل بسته شدن فولیکول‌های مو افزایش بیش‌ از حد سبوم (چربی طبیعی پوست) بوده که خود را به‌ صورت جوش نشان می‌دهد.

اما عوامل دیگری نیز می‌توانند باعث بروز جوش در بخش‌های مختلف بدن شوند از جمله:

استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب یا فاسد شده ، وجود برخی بیماری‌ها و استفاده از داروهای خاص، سیگار و قلیان، رژیم غذایی نامناسب، آلودگی‌های محیطی، عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی در نوجوانی، مشکلات زنانه، استرس، عدم رعایت بهداشت و نظافت پوست.

ماسک های عسل مناسب از بین بردن جای جوش

از جمله ماسک‌های عسل برای درمان جوش صورت و از بین بردن جای جوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماسک عسل و آبلیمو و جوش شیرین: جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است. این خواص همراه با خواص لایه برداری آبلیمو و خواص مرطوب کنندگی عسل به مبارزه با آکنه کمک می‌کند.

ماسک عسل، شیر، آبلیمو و ماست: اسید سیتریک در آب لیمو یک پاک‌کننده عالی است. ماست و شیر علاوه بر پاک کنندگی یک نرم‌کننده طبیعی نیز هستند. همه این مواد در کنار هم ماسک ضد جوش طبیعی و قدرتمندی را تهیه می‌کند.

ماسک سیب و عسل: سیب به عنوان یک نوع اسکراب یا لایه بردار ملایم برای تمیز کردن صورت عمل می‌کند. همچنین اسید گلیکولیک سیب، لایه برداری را تسهیل می‌کند. برای تهیه این ماسک به یک سیب متوسط و چهار تا پنج قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

ماسک عسل و دارچین: دارچین با خواص ضد میکروبی، ضد انگلی، آنتی‌اکسیدان و خواص ضد التهابی خود، قدرت عسل را در درمان آکنه و جوش افزایش می‌دهد

ماسک آلوئه ورا و عسل: عسل و آلوئه ورا ترکیب کامل مواد آبرسان برای پوست‌های خشک هستند.

روغن درخت چای و عسل: روغن درخت چای پایه تهیه بسیاری از محصولات ضدجوش و آکنه است. این روغن دارای خواص ضدباکتری و ضدعفونی‌کننده قوی است. از ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن درخت چای و یک قاشق غذاخوری عسل می‌توان یک ماسک ضدجوش بسیار مؤثر تهیه کرد.

برای استفاده از ماسک ها بگذارید مخلوطتان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

برند عسل هفت ، انواع عسل طبیعی مانند: عسل اکالیپتوس، عسل گون گز،عسل کنار، عسل آویشن، عسل سیاه دانه، عسل مرکبات، عسل شوید و… را تولید و از طریق سایت مجموعه و یا شماره تماس درج شده در صفحه سایت در اختیار شما مشتریان عزیز در تمام نقاط کشور قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید