عسل طبیعی

چطور عسل طبیعی برای قلب مفید است؟

عسل برای قلب خواص شگفت انگیزی دارد. از خیلی سال قبل، عسل به عنوان غذا و دارو استفاده شده است.

عسل طبیعی حاوی برخی از مواد مغذی است که برای قلب بسیار مفید واقع می شود که یک مایع شیرین و غلیظ ساخته شده توسط زنبور عسل است.

برند عسل هفت انواع عسل طبیعی را تولید و از طریق فروشگاه عرضه می دارد.

مصرف عسل برای بهبود سلامت قلب

در برخی از افراد استفاده کردن روزانه و همیشگی عسل می تواند کمی سخت باشد. به همین دلیل پیشنهاد میشود که افراد سالم برای داشتن بدنی مقاوم و سیستم ایمنی قوی روزانه یک قاشق عسل را در آب سرد حل کرده میل کنند. این کار باعث بهتر عمل کردن قلب میشود. همه ی بیماران قلبی به خصوص بیمارانی که دچار گرفتی رگ های قلب هستند میتوانند به طور مداوم و روزانه عسل طبیعی مصرف کنند.

معجون دارچین و عسل نیز به عملکرد قلب کمک کرده و خاصیت ضد التهابی در حفظ شریان های قلبی دارند و به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک می کنند.

روش زیر را برای تغذیه عسل توسط بیماران قلبی توصیه می شود :

  1. تقویت کار قلب یا کمک به رفع تنگی عروق را به مدت ۳ ماه به طور مداوم ادامه دهید.
  2. برای مدت ۳ ماه، هر روز در سه نوبت ۳۰ گرم عسل را مصرف کنید(روزانه ۹۰ گرم).
  3. سعی کنید مصرف در حد ۳۰ گرم در هر نوبت رعایت شود.
  4. عسل مصرفی را بعد از صبحانه، نهار و شام به صورت شربت مصرف کنید.
  5. در هر نوبت مصرف، ۳۰ گرم عسل (یک پیمانه مخصوص) را در یک لیوان آب سرد کاملا حل کنید و بنوشید. .
  6. پس از ۳ ماه، کمک درمانی با عسل را به مدت ۳ ماه دیگر به روش فوق و با ۱۵گرم عسل در هرنوبت (۴۵ گرم در روز) ادامه دهید.
  7. پس از اتمام ماه ششم، دوره کمک درمانی قلب شما با عسل تمام شده است.

خواص عسل طبیعی برای قلب و عروق

عسل نه تنها برای بیماران مبتلا به دیابت، ناهنجاری‌های چربی خون و چاقی، بلکه برای بیماری‌های قلبی-عروقی نیز مفید است.

استرس اکسیداتیو ( استرس اکسیدکننده ) دلیل بروز بیماری‌های قلبی-عروقی است و به پیشرفت بیماری‌های مزمن و فرسایشی نظیر سرطان، اختلالات خود ایمن، پیری، آب مروارید، آرتروز روماتیسمی و بیماری‌های قلبی-عروقی و تحلیل عصبی کمک می‌کند.

بره موم ، گرده گل و عسل طبیعی دارای بالاترین فعالیت آنتی‌اکسیدانی هستند. مصرف منظم این مواد غذایی، از طریق کاهش عامل‌های ریسک خون و شرایط قلبی خاص مانند ضربان ناقص قلب، آریتمی و تاکیکاردی، سلامت قلبی-عروقی را بهبود می‌بخشد.

خواص عسل طبیعی برای بیماری های قلبی و دیگر مشکلات

مصرف عسل طبیعی داری خواص و مزیت های زیادی است از جمله :

1.درمان آسم : مواد معدنی مختلف و محتوای ویتامین عسل مانند منیزیم، منگنز، سلنیوم و اسیدهای آمینه به پاک سازی مجاری در ریه‌ها و تسکین غشای لوله‌های برونش کمک می‌کند. بهترین راه‌های استفاده از عسل برای درمان آسم ترکیب آن با یکی از عناصر آب، لیمو، دارچین و میخک است.

۲. تقویت انرژی بدن: استفاده از عسل به عنوان یک روش درمانی به نام ” آپی تراپی” است و شامل درمان‌هایی می‌باشد که انرژی را بازیابی می‌کند، استقامت بدنی را تقویت می‌کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

۳. درمان قند خون : عسل طبیعی حاوی ماده اکسید کننده‌ای است که فرآیند جذب قند در خون را آسان می‌کند و نمی‌گذارد درصد قند در خون بالا رود.

۴. بهبود مشکلات پوستی: عسل دارای خاصیت ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است که آن را علاوه بر پتانسیل عالی برای یک رژیم غذایی، به عنوان یک داروی طبیعی مراقبت از پوست به اثبات رسانده است.

۵. خواص عسل برای درمان آکنه : عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با التهاب ناشی از باکتری‌ها کمک می‌کند.

۶. درمان رفلاکس معده : عسل به بهبود مری کمک می‌کند و علائم سوزش سر دل را کاهش می‌دهد.

۷. خواص عسل برای زخم‌ها : عسل باعث بهبود زخم‌ها می‌شود، باکتری‌ها را می‌کشد و pH زخم را کاهش داده، التهاب مزمن را کاهش می‌دهد و باعث افزایش نفوذ فیبروبلاست می‌شود.

۸. کمک به رفع بی خوابی : عسل در درمان بی خوابی مؤثر است، زیرا حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که به مقابله با بی خوابی کمک می‌کند.

۹. مبارزه با عفونت‌ها : خاصیت درمانی عسل به این دلیل است که فعالیت ضد باکتریایی را ارائه می‌دهد، باعث ایجاد شرایط مرطوب زخم می‌شود و ویسکوزیته بالای آن به تهیه یک سد محافظ برای جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید