عسل طبیعی

خواص عسل کنار برای زنان

عسل کنار دارای ارزش‌های دارویی و غذایی متعددی است. برخی از مواد مفید کنار یا سدر مانند: فلاونوئیدها، تانن‌ها، لیپیدها، ترپن‌ها، آلکالوئیدها، استروئیدها، قند آزاد و موسیلاژ در این عسل موجود است. مصرف منظم عسل کنار در طب سنتی برای درمان زخم‌های دستگاه گوارش و تقویت این سیستم، کاهش کلسترول خون، رفع کمبود ویتامین c، تحریک اشتها، تقویت کننده و محرک قوای جنسی و بسیاری از موارد دیگر توصیه می‌شود.

عسل کنار برای زنان دارای خواص فراوانی است و دردهای پریود را درمان می‌کند. عسل کنار انقباض رحم را برطرف می‌کند. همچنین باعث تقویت جنین و بدن مادر هم می‌شود. از خواص عسل کنار در بارداری می‌توان به پیشگیری از آسیب به لوله عصبی جنین اشاره کرد. این عسل مشکلات جنسی را برطرف می‌کند و باعث رفع زودانزالی می‌شود.

مجموعه برند عسل هفت این عسل پرخاصیت و مفید را تولید و عرضه مینماید.

عسل کنار چه نوع عسلی است؟

عسل کنار حاصل فرآوری شهد گل درختچه کنار یا همان سدر است. سدر جزء درختان چند ساله و دارای شاخه های تیغدار است. سدر یکی از قدیمی ترین درختان است و از برگهای آن سدر تهیه می کنند که در محصولات بهداشتی و شامپوها کاربرد دارد.

عسل کنار دارای خواص درمانی فراوانی برای بدن انسان است که در زیر به تعدادی از آن اشاره می کنیم:

تقویت کننده و محرک قوای جنسی، مقوی مغز و اعصاب، تقویت حافظه، انرژی زا و نشاط آور، تقویت کننده و بهبود ضعف بدن، پیشگیری و درمان سرطان، بهبود گرفتگی عروق، برطرف کننده انگل و کرم روده و معده، بهبود کمر درد، بهبود دردهای مفصلی، بهبود و درمان کم خونی، مرحم سوختگی، تقویت کننده موی سر، کاهش حرارت بدن، تب بر، رفع عطش، بهبود آبله، بهبود سرخچه، تسریع در رشد کودکان، منبع پروتئین هیدرولیز شده.

فواید و مضرات عسل کنار برای زنان

عسل کنار یکی از بهترین انواع عسل است و طعم بسیار خوبی دارد. کنار یا همان میوه سدر، نوعی دارو میوه دارویی است. این میوه و برگ‌های آن خواص دارویی برای درمان بیماری‌ها را دارند. گل‌های این میوه توسط زنبورها برای تهیه عسل استفاده می‌شوند و سرشار از مواد مغذی برای بدن است. عسل کنار برای درمان درد، رفع مشکلات پوستی و تقویت مو استفاده می‌شود.

فواید عسل کنار برای زنان

درمان درد پریود با عسل کنار : عسل کنار وحشی به رفع دردهای پریود کمک کرده، انقباضات رحم را کاهش می‌دهد و از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. همچنین به کاهش خونریزی پریود هم کمک می کند.

خواص عسل کنار در بارداری : مصرف عسل کنار در بارداری از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند. این عسل مواد مغذی را جذب بدن زنان باردار می‌کند. به این ترتیب جنین دچار کمبود نمی‌شود. همچنین به رشد جنین کمک به‌سزایی می‌کندو برای شکل گیری سلول‌های مغز جنین مفید است. در ضمن برای هوش و حافظه جنین فواید بسیار زیادی داردو از آسیب به لوله عصبی جنین جلوگیری می‌کند.

برای بعد از زایمان: عسل کنار برای درمان زخم زایمان بسیار مفید است و دردهای پس از زایمان را برطرف می‌کند. همچنین برای از بین بردن اختلالات خلقی و اضطراب پس از زایمان هم مفید است.

تقویت میل جنسی: عسل کنار برای درمان سرد مزاجی و درمان زود انزالی مفید است. این عسل به عسل جنسی معروف است. چون اختلالات جنسی و باروری را درمان می‌کند.

عسل در موارد خاصی می تواند باعث مضراتی برای بدن شود از جمله:

ممکن است برای افرادی است که دچار واکنش های آلرژیک نسبت به عسل هستند باعث مسمومیت غذایی شود ،  ممکن است باعث بوتولیسم در نوزادان زیر 2 سال شود ، امکان دارد گاهی قند خون را افزایش دهد ، می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند

باعث افزایش وزن می شود و منجر به پوسیدگی دندان می شود.

عسل کنار

عسل را با چه مواد خوراکی می توان ترکیب کرد؟

برای صبحانه می توان عسل را با ذرت برشته و میوه های خشک مخلوط کرد یا با ترکیب سبزیجات و طعم روی ذرت به کار برد.

مواد خوراکی چاشنی که در آن ها عسل به عنوان جز اصلی در چسپندگی و شیرینی آن استفاده می شود مانند: میوه های خشک (انواع توت، انجیر،زردآلو و..) در آجیل (فندوق؛گردو،بادام و…) تمام انواع حبوبات و سایر مواد ترکیبی مانند: پودر شیر، گرده کاکائو و رایحه وجود دارد. به طوری که این مواد در دمای مختلف خرد شده، با عسل داغ مخلوط می شوند و بعد از سرد شدن به ماده ای نیمه جامد تبدیل می شود.

تهیه مارمالاد و مرباها یکی از کاربردهای عسل در صنایع غذایی است، عسل می تواند جایگزین همه یا قسمتی از قند مصرفی آن ها باشد و عسل طبیعی را نیز می توان در تولید بستنی استفاده کرد فقط مهم است زودتر آب شود.

مجموعه برند عسل هفت، عسل کنار طبیعی و انواع عسل های دیگر را تولید و از طریق سایت و یا شماره درج شده در صفحه در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید