عسل هفت

قیمت عسل کنار

عسل کنار که نام دیگر آن عسل سدر است، به عسلی می گویند که از درخت کنار بدست آمده باشد و می‌توان گفت که بهترین عسل کشور محسوب می شود و از فروش بالایی برخوردار است زیرا داری خواص درمانی بالایی برخوردار است و طعم و مزه آن خوب و پرطرفدار است.

این عسل دارای مقادیر زیادی مونوساکارید، فروکتوز و گلوکز است و حدود 70 تا 80 درصد قند دارد که شیرینی آن را تأمین می کند. عسل همچنین دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است. علم پزشکی مدرن موفق شده است در مدیریت مزمن زخم و مبارزه با عفونت ، کاربردهای عسل را پیدا کند. قیمت عسل کنار با توجه به کیفیت، اندازه بسته بندی آن و روش تهیه از قیمت های مختلفی تشکیل شده است. خرید عسل کنار اصل از مراکز عرضه و توزیع آن در سراسر کشور امکان پذیر است. عسل کُنار یکی از مهم ترین عسل ها در  جهان و بهترین عسل ایران از نظر کیفیت و طعم محسوب می شود.

قیمت عسل کنار

عسل کنار اصل چیست؟

عسل کنار اصل چیست؟

درخت کنار از مقاومترین نوع درخت میوه است که به صورت درختچه‌ های کوچک به شکل خاردار و تاج پهن در بیابان های جنوب و جنوب غربی ایران می‌روید. از این گیاه عسلی تولید می‌کنند که به عسل کنار معروف است.

اصطلاح عسل اصلی را جایی به کار می برند که عسل تولید شده به روش طبیعی  توسط زنبور تولید شده باشد و در آن از ترکيبات قند مصنوعی استفاده نشده باشد. تشخیص عسل اصل از تقلبی کار بسیار سختی می باشد و نیازمندآنالیز آزمایشگاهی است.

مردم از زمان های قدیم از عسل به خاطر خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی اش بهره می بردند. عسل تنها جایگزینی برای شکر نیست بلکه می تواند برای سلامتی بیشتر در تغذیه شما جایگاهی ثابت و مقتدرانه داشته باشد. یک قاشق غذاخوری عسل دارای 64 گرم کالری است و هیچ چربی و کلسترولی ندارد. عسل همچنین دارای ویتامین ها، آنزیم های مفید، اسید آمینه و مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، سدیم کلرین، منیزیم، فسفات و پتاسیم می باشد.

از جمله خواص عسل این است که به کاهش رشد باکتری ها کمک می کند و به خاطر خواص آنتی اکسیدانی برای حذف رادیکال های آزاد مفید است. عسل شاید یکی از بهترین و مفیدترین شیرین کننده های این سیاره باشد و می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای شکر و مواد قندی مضر باشد.

قیمت عسل کنار چگونه محاسبه می شود؟

 

قیمت عسل کنار چگونه محاسبه می شود؟

 

آیا می دانید قیمت عسل کنار چگونه محاسبه می شود؟ با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

عسل آماده ای که ما در سفره خود از آن به عنوان غذا یا چاشنی استفاد می کنیم مراحل مختلفی را طی کرده تا به دست ما برسد و همین عوامل بیشترین تاثیر را در قیمت نهایی این محصول دارد. قیمت عسل طبیعی کنار بسته به اینکه طبیعی و خالص باشد یا زنبور برای تکمیل غذا شکر خورده باشد، متفاوت است. عسل های کنار موجود در بازار ایران به سه دسته اصلی تقسیم می شوند: عسل کنار تقلبی، عسل کنار تغذیه شده، عسل کنار طبیعی خالص که به عسل کنار اصل معروف است . برای سفارش عسل طبیعی کنار باید به زنبورداران مورد اعتماد یا فروشندگان معتبر آن در سراسر کشور مراجعه نمود. مسلما عسل کنار اصل از گران ترین قیمت برخوردار است و کمترین قیمت مربوط به نوع تقلبی آن می باشد.

قیمت عمده عسل کنار

قیمت عمده عسل کنار

قیمت عمده عسل کنار رابطه مستقیمی با محل خرید، نحوه خرید، مقدار خرید و نوع عسل دارد و نمی توان مبلغی معین برای آن در نظر گرفت. خریدار عمده عسل در شیراز و سایر شهرهای جنوبی که به تولید کنندگان این عسل نزدیک تر هستند، این محصول را ارزان‌تر می‌توانند تهیه کنند، زیرا دسترسی آسان‌ تری به این محصول و فروشندگان عمده این عسل دارند.

قیمت عمده عسل کنار را می‌توان از فروشندگان عمده و تولید کنندگان این محصول استعلام کرد ولی به دلیل اینکه کیفیت عسل ها متفاوت است، قیمت یکسانی را شاهد نخواهید بود. به همین دلیل باید اطمینان کامل نسبت به فروشنده آن داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید.

فروشگاه عسل اینترنتی عسل کنار

با گسترش دنیای اینترنت و فضای مجازی و نفوذ شبکه های اجتماعی در بین مردم ، فروشگاه های اینترنتی رو به فزونی و گسترش هستند. یکی از راه های خرید عسل کنار، خرید اینترنتی این محصول است که مزایا و معایبی هم دارد. فروشندگان عسل که به فروش اینترنتی آن مشغول هستند، انواع مارک های مختلف عسل کارخانه ای و حتی نمونه های بدون برند و سنتی را در معرض فروش گذاشته اند.

یکی از  معایب خرید اینترنتی کالاها به خصوص عسل طبیعی، کلاهبرداری های اینترنتی می باشد. کلاهبرداری در فروش عسل نامرغوب و یا دزدی از حساب بانکی از این موارد می باشد. بنابراین برای خرید مطمئن  اینترنتی عسل کنار باید به فروشگاه های مجازی که دارای نماد الکترونیک هستند مراجعه کرد.

خرید مرغوبترین عسل ایران نیز به روش اینترنتی امکان پذیر هست. در فروشگاهای مجازی مواد غذایی می توان انواع مختلف عسل را نیز خریداری کرد و به روش پرداخت آنلاین و یا پرداخت وجه درب منزل، هزینه آن را پرداخت نمود.

خریداران عسل کنار اصل در کشور

خریداران عسل کنار اصل در کشورخریداران عسل به گروه‌های مختلفی تقسیم می شوند، گروهی به عنوان غذا و گروهی برای استفاده دارویی از این محصول استفاده می کنند.

برای خرید عسل کنار در کشور مشتریان مختلفی وجود دارد که یک نمونه از آنها شرکت های سازنده لوازم آرایشی هستند که با ترکیب این عسل ها با دیگر مواد شیمیایی یا طبیعی، انواع کرم ها، شامپو ها و.. را می سازند .برای این شرکت ها تهیه یک عسل طبیعی یا مرغوب از مهم‌ترین مسائل محسوب می شود.

چند نمونه از کاربرد های عسل عبارتند از :

1-ساخت انواع لوازم آرایشی

2-ساخت کرم های زیبایی و دارویی

3-ساخت انواع نوشیدنی

4-ساخت دسرهای مختلف

5-ساخت شربت های دارویی

6-ساخت انواع چاشنی و مکمل های غذایی

خواص عسل برای سلامتی

خواص عسل برای سلامتی چیست؟

عسل یکی از بهترین مواد غذایی و دارویی می باشد و سرشار از انواع مواد مغذی و مفید برای بدن است. عسل دارای انواع مختلفی می باشد و هر یک از عسل ها خواص منحصر به فردی دارند. برخی از خواص انواع عسل عبارتند از:

  • خواص عسل کنار: از این عسل برای شفاف کردن پوست، برطرف کردن کک و مک، به عنوان مرطوب کننده، برطرف کننده لک و چین و چروک و… استفاده می شود.
  • خواص عسل گون: کاهش دردهای مفصلی ،استخوانی، آرتروز، درمان گرفتگی صدا، درمان کم‌خونی و خونسازی خاصیت ضد پیری، درمان بیماری های قلبی. ضد التهاب بودن، ضد آلرژی و درمان سرماخوردگی و ضد سرطان.
  • خواص عسل کنار در بارداری:  عسل کنار باعث تقویت بدن زن باردار می‌شود و اسید فولیک مورد نیاز بدن را جهت سلامت جنین را فراهم می کند.
  • خواص عسل آویشن: از مشخصات عسل آویشن، ضد سرفه بودن است. این  نوع عسل باعث آزاد سازی اکسپکتورانت و مواد انرژی بخش  و باعث افزایش ایمنی و سلامت بدن می‌شود.
  • خواص عسل چهل گیاه: تقویت کننده عمومی بدن، ضد پوکی استخوان، تصفیه کننده خون و کبد، ضد سنگ کلیه و مثانه، تقویت کننده اعصاب، ضدعفونی کننده دستگاه گوارش، ضد اسهال.
  • خواص درمانی عسل ترنجبین: برطرف کننده ناراحتی قلبی و عروقی، موثر در رفع درد معده و درد روده، مفید برای مشکلات کیسه صفرا، مفید برای اختلالات کلیه ها، انرژی زا.

عسل به دلیل خواص ضد التهابی اش می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد. از آنجا که عسل از گرده گل ها تهیه می شود، واکسنی طبیعی به حساب می آید.

 با مصرف روزانه تنها یک قاشق چای خوری عسل به طور مداوم در بدن تان یک ایمنی طبیعی ایجاد شده و در برابر علائم آزار دهنده آلرژی مقاوم می شوید. به یاد داشته باشید باید دو ماه یا سه ماه پیش از شروع آلرژی درمان را آغاز کنید.

تولید کنندگان برتر عسل کنار در کشور

تولید کنندگان برتر عسل کنار در کشور

 

هر ساله توسط جهاد کشاورزی و سازمان های متوالی صنایع غذایی کشور ،به تولید کنندگان برتر عسل در کشور جوایز و لوح تقدیر هایی داده می شود. معمولا بهترین عسل انتخاب شده، مرغوب ترین عسل ایران است.

عسل کنار در کشور توسط افراد و شرکت های تولیدی مختلفی تولید می شود که هر کدام کیفیتی متفاوت دارند، برای خرید عسل ممتاز کنار باید بهترین تولید کننده را شناسایی و محصول مورد نیاز خود را تهیه نمود. این شرکت ها را می‌توان از مراجع مختلف شناسایی کرد، جستجوی اینترنتی این شرکت ها می‌تواند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

ولی مراجعه به جهاد کشاورزی و راهنمایی گرفتن از آنها برای خرید های عمده و کلی، هم روش موثر و مطمئنی محسوب می شود. زیرا اکثر زنبور داران زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می کنند و محصولاتشان شناخته شده می باشد.برای خرید عسل کنار اصل میتوانید به فروشکاه عسل هفت سر بزنید.

رنگ های مختلف عسل کنار اصل

 

"</p

 

 رنگ عسل طبیعی به نوع، کیفیت و فصل برداشت آن بستگی دارد. رنگ عسل را می توان با فصلی که در آن برداشت شده حدس زد.

عسل برداشت شده در بهار دارای رنگ های روشن و واضح است. در تابستان ، عسل برداشت شده دارای رنگ زرد دلپذیری با طعم های میوه ای می باشد.

عسل برداشت شده در پاییز تمایل به رنگ تیره تر و تیز تر دارد.

هر نوع عسل گیاهی، ویژگی و خواصی دارد. یکی از مهم‌ترین مشخصات عسل کنار رنگ و شکل آن می باشد که آن را از سایر عسل ها متمایز می کند. عسل کنار رنگ های مختلف دارد. در ابتدای برداشت رنگ آن به مانند رنگ ارده است و همراه با کف به شکل خامه ی زده شده و به مرور رنگ آن  عقیقی یا سرخ متمایل به تیره می شود. دلیل پدیده کف کردن  عسل کنار وجود مقادیر زیادی ساپونین در این عسل  می باشد بنابرین این محصول مغذی، دارای ارزش عذایی و دارویی بسیار بالایی است.

تاثیر فراوری عسل بر روی رنگ آن

علاوه بر موارد ذکر شده، ترکیبات و مواد معدنی موجود در عسل نیز بر رنگ آن تاثیر گذار است. علاوه بر این طریقه نگهداری و میزان حرارت وارده در فرآیند پاستوریزاسیون در رنگ عسل موثر می باشد. همچنین عسل به مرور زمان رنگی تیره تر به خود می گیرد. میزان اسیدیته و مقدار گلوکز و اندازه نیتروژن درون عسل و میزان دمای نگه داری نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی رنگ عسل می گذارد و تغییر رنگ در صورتی که  دمای نگهداری عسل بالا باشد خیلی زود صورت خواهد گرفت.

کارخانجات تولید کننده عسل

  کارخانجات تولید کننده عسل در روزگاران قدیم  عسل فقط به شیوه سنتی تهیه و تولید می شد و به نوعی عسلی طبیعی بود. حتی نمونه های وحشی عسل هم بسیار زیاد به چشم می‌خورد. ولی امروزه عسل هم به روش صنعتی و کارخانه ای در بازار به چشم می‌خورد.

اگر قصد خرید عسل پاستوریزه دارید حتما باید نمونه های کارخانه ای و بسته بندی شده آن را تهیه کنید. کارخانه های مختلف در شهرهای مختلف به تولید انواع عسل مشغول هستند.

این کارخانجات با تولید عسل به شکل صنعتی و همچنین عملیات پاستوریزاسیون، عسلی بهداشتی تولید و روانه بازار مصرف می کنند. این واحد های تولیدی، عسل را به شکل های مختلف بسته بندی می‌کنند تا انواع مشتری با میزان مصرف متفاوت را جذب کنند. بسته‌ بندی عسل از نوع تک نفره با بسته بندی کوچک گرفته و تا بسته های چند کیلوگرمی که برای استفاده خانوار است، تولید می شود. برای خرید این نوع عسل به فروشگاه های عرضه مواد غذایی و یا فروشگاه های توزیع انواع عسل می توان مراجعه و خرید خود را انجام داد.

محصولات فراوری شده عسل کنار

امروزه در کارخانه های تولید کننده عسل، انواع مختلف عسل خام را با انجام عملیات فرآوری و با ایجاد تغییراتی در آن، به بازار عرضه می کنند.  <yoastmark class=محصولات فراوری شده عسل کنار در انواع بسته‌بندی های زیبا و متنوع به بازار ارائه می شود. یکی از مراحل فراوری عسل، پاستوریزه کردن می‌باشد.  کارخانه های تولیدی با توجه به استاندارهای تعریف شده،  عسل را تا دمای معینی گرم می کنند و این کار را برای از بین بردن باکتری های مختلف انجام می دهند.

اگر برای درمان یا خاصیت دارویی عسل آن را تهیه می کنید بهتر است برای خرید عسل دارویی، از انواع طبیعی و خام آن استفاده کنید زیرا این محصول طبیعی است و هیچ ماده ای به آن اضافه یا از آن کم نشده است.

راهنمای تشخیص عسل اصل و تقلبی

راهنمای تشخیص عسل اصل و تقلبیبرای خرید بهترین عسل طبیعی ایران باید حتما راهنمای تشخیص عسل اصل و تقلبی را مطالعه کنید. برخی عسل ها فقط از روی رنگ شناخته می شوند، مانند عسل بهار نارنج که رنگ عسل بهار نارنج به شکل پرتقال و نارنجی می باشد. روش های عمومی برای شناخت و تشخیص انواع عسل عبارتند از :

 

  • عسل طبیعی نان تست را بعد از چند دقیقه سفت می کند اما اگر عسل تقلبی روی نان تست مالیده شود نان نمدار می شود.
  • اگر کبریت روشن باعث شود که عسل آتش بگیرد، یعنی عسل طبیعی است ولی اگر عسل تقلبی باشد به سادگی آتش نمی گیرد.
  • اگر عسل در آب سرد ریخته شود حالت چسبندگی خود را حفظ می کند و دیر در آب سرد حل می شود اما عسل تقلبی خیلی سریع در آب حل می شود.
  • عسل طبیعی به راحتی در دهان ذوب می شود و در انسان ایجاد انرژی می کند، در صورتی که عسل تقلبی طعمی شبیه آبنبات می دهد.
  • عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است و بسته به نوع گیاه طعم و بوی آنها با هم متفاوت است.
  •  برخلاف اعتقاد اکثر مردم، طعم عسل طبیعی خیلی زود در عرض چند دقیقه از بین می‌رود. همچنین اگر عسل طبیعی را حرارت داده و خنک کنید، طعم و مزه‌ اش تغییر می‌کند و تمام ارزش‌های دارویی و غذایی‌ اش کاهش پیدا خواهد کرد. اما عسل تقلبی به دلیل قند و شیرین کننده‌ های اضافی، طعم شیرین‌ اش باقی خواهد ماند.

 

تشخیص عسل تقلبی

تعداد بسیار زیاد از عسل‌ هایی که در فروشگاه‌ های مواد غذایی عرضه می‌شوند، عسلی نیستند که زنبور آنها را تولید کرده باشد و اکثریت آنها مصنوعی و تقلبی هستند. شاید دلیل اینکه مردم بیشتر مایلند مستقیم از زنبوردارها عسل تهیه کنند همین باشد. عسل تقلبی عسلی است که به غیر از شهد گل، از گلوکز، دکستروز، ملاس، شربت قند، شکر معکوس، آرد، شربت ذرت و نشاسته تشکیل یافته است.

احتمالاً شما نیز از آن دسته افراد هستید که در تشخیص عسل طبیعی از تقلبی زیاد سر رشته ندارید و برای اینکه عسل اصل و واقعی تهیه کنید، مجبور هستید فروشنده‌ای مطمئن پیدا کنید.

مراکز فروش ارزان ترین عسل ها در کشور

 

 

 

مراکز فروش ارزان ترین عسل ها در کشور

 

برای خرید ارزان ترین عسل ها در کشور راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها، خرید مستقیم عسل از تولید کنندگان آن است، به این شکل که به زنبور داران محلی در شهر یا استان خود مراجعه و نوع مناسب را به قیمت ارزان تر تهیه می‌کنید، در این روش اطمینان از فروشنده از مهم‌ترین فاکتور ها است.

روش دیگر خرید از مراکز فروش مواد غذایی است. معمولا عسل های این فروشگاه ها از تخفیف های خوبی برخوردار است. مثلا انواع عسل گون از مارک های مختلف با بسته بندی های متنوع را از 10 تا 20 درصد ارزان تر از قیمت روی بسته بندی می‌توان تهیه کرد.

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و وجود سایت های اینترنتی معتبر بیشتر مشتریان ترجیح می دهند بدون اتلاف وقت و انرژی و همینطور با قیمتی مناسب تر و بدون واسطه محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت خریداری نمایند.

فروش عسل به قیمت درب کارخانه

فروش عسل به قیمت درب کارخانه

 

 

برخی دیگر از کارخانه های تولید کننده انواع عسل در شهرهای مختلف با ایجاد نمایندگی‌های انحصاری، محصولات تولیدی خود را به مشتریان عمده عرضه می‌کنند.

این نمایندگی ها بیشتر ذر مراکز استان های بزرگ فعالیت می‌کنند و برخی مواقع دیده می‌شود که عسل تولیدی خود را به قیمت درب کارخانه به دست مشتری می‌رسانند.

البته این موضوع برای فروش عسل وحشي صدق نمی‌کند و  فقط شامل عسل های بسته بندی شده صنعتی می باشد. زیرا این گونه عسل ها به مقدار بسیار ناچیز در طبیعت یافت می شوند و اگر نمونه آن پیدا شود  از نظر قیمت بسیار گران خواهد بود.

در خرید عسل ها به این روش ها همیشه به افراد اطمینان نکنید و فقط از مراکز مطمئن خرید کنید. زیرا امروزه کلاه برداران زیادی هستند که حتی در منزل به روش های ساده ای، عسل تولید می‌کنند و فقط شکل ظاهری آن شبیه عسل است. برای تشخیص این عسل ها فقط کافی است تا از روش های مختلفی که ذکر و توضیح داده شده است استفاده کرده و نوع تقلبی را شناسایی کنید.

عوامل موثر در قیمت گذاری عسل کنار اصل

 

 

عوامل موثر در قیمت گذاری عسل کنار اصل

 

عوامل زیادی در قیمت گذاری عسل کنار اصل موثر هستند، که یکی از مهم‌ترین آنها کیفیت این عسل می باشد. کیفیت این نوع عسل ها توسط آزمایشگاه های مخصوص با شیوه های مدرن انجام می‌شود که درصد مواد تشکیل دهنده عسل و همچنین اصل و تقلبی بودن آن را می‌توان از این روش بدست آورد.

یکی دیگر از این عوامل مدت با عمر عسل از زمان تولید می باشد، به این صورت که هر چه عسل تازه باشد، طعم و بوی مطبوع تری از آن ساطع می شود و بالطبع قیمت آن گران‌تر است. فروشندگان مختلف این عسل با توجه به شرایط کاری و انصاف خود قیمت‌های متفاوتی روی این عسل می گذارند

معمولا عسلی که فقط با گیاه کنار تغذیه شده کیفیت بیشتری دارد تا  عسلی که زنبور تولید کننده آن علاوه بر گیاه به عنوان غذای تکمیلی از شکر تغذیه کرده است.

 

خرید کیلویی عسل در کشور

 

خرید کیلویی عسل در کشور

 

روش های مختلفی برای خرید عسل در کشور وجود دارد که معمولا خرید کیلویی عسل ارزان تر تمام می شود.

به همین دلیل بسبار از مصرف کنندگان به دنبال این روش خرید هستند. یکی از روش های خرید این عسل ها به صورت کیلویی استفاده از نوع کارخانه ای آن می باشد. برخی کارخانه‌های تولید عسل برای استفاده خانوار، نمونه های بزرگ بسته بندی شده و چند کیلویی آن را تولید کرده اند که به نسبت انواع کوچک از قیمت‌های کمتری برخوردار است و اتفاقا فروش آن بالاتر است.

روش دیگر خرید کیلویی عسل، مراجعه به زنبورداران و تولید کنندگان این محصول می باشد که در اکثر شهرهای کشور قابل دسترسی هستند، معمولا این گروه محصولات خود را فقط به شکل کیلویی و عمده عرضه می‌کنند که می‌توان گفت اگر خرید خود را از فروشنده مورد اطمینان انجام دهید، هم از نظر کیفیت محصولی ناب خریداری کرده اید هم از نظر قیمت محصولی با قیمت مناسب و ارزان را تهیه نموده اید.

معرفی ارزان ترین و گران ترین عسل ها در کشور

 

 

 

معرفی ارزان ترین و گران ترین عسل ها در کشور

 

معرفی عسل کوهی به عنوان گران ترین عسل و عسل های کارخانه ای که در سوپر مارکت ها مشاهده می کنیم به عنوان ارزان ترین عسل ها در کشور یک نتیجه گیری کلی محسوب می شود و ممکن است صددرصد درست نباشد.

برخی مواقع فروش عسل طبیعی وحشی توسط برخی افراد در بعضی شهرهای مختلف دیده می‌شود، این عسل ها که در ساخت آن انسان ها هیچ دخالتی نداشته اند از کیفیتی بالا برخوردار هستند و مقدار آن بسیار کم می باشد و دسترسی به آنها سخت است، این نوع عسل از دل طبیعت و کوها توسط افرادی که طبیعت گردی می کنند بدست می آید و خواص زیاد آن و طعم فوق العاده آن باعث شده که مشتریان زیادی برای آن وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید