عسل هفت

فواید شگفت انگیز عسل گون کتیرا

عسل کنار

گون گیاهی است چندساله که ارتفاع آن تا 75 سانتیمتر می‌رسد و از خانواده leguminoseae که تولید مثل آن از طریق بذر صورت می‌گیرد. ساقه‌های رشد یافته آن به رنگ بنفش تیره است، برگ‌های آن مرکب از برگچه‌هایی است که به صورت متقابل به تعداد 11 تا 30 جفت در هر برگ قرار گرفته‌اند. گل‌های آن معمولا به رنگ ارغوانی؛ گاهی آبی یا سفید بوده و نزدیک به انتهای شاخ‌های گل‌دهنده قرار دارد.

استفاده زنبورها تنها از یک گیاه برای ساخت و تهیه عسل سبب می شود تا به آن عسل علاوه بر خواص خودش خواص دارویی و درمانی را نیز اهدا کند. از جمله خواص عسل گون کتیرا می توان به ضد التهاب، ضد آلرژی و درمان سرماخوردگی، آنتی اکسیدان و ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.

همچنین گون داری خاصیت ضد پیری و درمان بیماری های قلبی بوده و برای تقویت حافظه، نشاط آوری، تقویت کننده معده، بهبود یبوست، نرم کننده و بهبود خشونت سینه، بهبود درد کلیه مفید است و برای درمان کم‌خونی مفید بوده و مصرف مستمر آن در وعده صبحانه می‌تواند به خونسازی در افراد مبتلا به کم‌خونی کمک کند. ظاهر عسل گون شبیه عسل‌های معمولی است که برای صبحانه نیز میل می‌کنید.

برای تهیه عسل گون کتیرا و انواع دیگر عسل از طریق سایت فروشگاهی ما اقدام نمائید و یا با شماره تماس مندرج در صفحه با مشاورین فروش ما در تماس باشید.

عسل گون کتیرا چیست؟

عسل تولید شده از منطقه یا دشتی که پوشش گیاهی آن اغلب از یک نوع گیاه باشد را عسل تک گیاه می گویند. در این شرایط زنبور های عسل بیشتر شهد گل های همان گیاه را به عسل تبدیل می کنند.

عسل گون کتیرا در مناطقی تولید می شود که گیاه غالب بر منطقه ، گیاه گون باشد. عسل تولید شده از گون کتیرا معمولا رنگ روشن و زرد دارد و مزه ی آن ملایم است، به بیان دیگر دل را نمی زند. عسل هایی که به اسم عسل کتیرا در بازار موجود است و دارای رنگی تیره است، به احتمال زیاد درصد شهد تولید شده از کتیرا در آن کم است و از گیاهان دیگری تولید شده است و یا این که رنگ آن در کارخانه و در معرض حرارت قرار گرفته و تیره شده است.

از ویژگی های عسل اصل و طبیعی رایحه ی خوب آن است و این که مزه شیرینی آن متعادل باشد مهمترین فاکتور می باشد. کتیرا در حقیقت محصول اصلی گیاه گون است. عسل کتیرا به دلیل خواص فراوان و طعم خوبش در بازار جزء عسل های محبوب می باشد.

بهترین راه مصرف این عسل مخلوط کردن دو تا سه قاشق عسل گون با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب یک لیموی ترش تازه به آن است. این شربت از بهترین نوشیدنی های طبیعی ایباشد که علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد و از تمام خواص عسل مصرف شده به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در آب لیموی طبیعی برخوردار است.

خواص عسل کتیرا

عسل کتیرا دارای مزایا و خواص زیادی است که در ادامه تعدادی از آن را بیان میکنیم:

1- درمان مشکلات معده و دستگاه گوارش :

از خواص عسل کتیرا می‌توان به درمان انواع زخم معده و اثنی عشر و همچنین زخم روده اشاره کرد. این عسل علائم سوزش معده، ترش کردن و رفلکس معده را به‌سرعت از بین می‌برد.

2- درمان سرماخوردگی و سرفه :

یکی از خواص مشترک انواع عسل درمان سرماخوردگی و سرفه است. با مصرف روزانه 2 تا 3 لیوان شربت عسل کتیرا، گلودرد و سرفه به‌سرعت از بین می‌رود.

3- مقوی مغز و اعصاب :

استفاده از عسل کتیرا ضعف اعصاب و بیماری‌های مرتبط بامغز و سیستم عصبی را درمان می‌کند. این عسل آرام بخشی طبیعی محسوب شده و در افزایش کیفیت خواب شبانه هم موثر است.

4- تقویت‌کننده حافظه :

استفاده از عسل کتیرا از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری کرده و حافظه کودکان را تقویت می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:  خواص عسل اسطخودوس و صادرات آن

5- مفید برای کم‌خونی :

با مصرف مداوم عسل کتیرا فعالیت مراکز خون‌سازی بدن افزایش‌یافته و کم‌خونی را درمان می‌کند.

6- برطرف‌کننده یبوست :

یکی دیگر از خواص مشترک انواع عسل درمان یبوست است. استفاده از عسل کتیرا سخت‌ترین یبوست‌ها را درمان کرده و جانی دوباره به دستگاه گوارش می‌دهد.

7- تسکین درد کلیه و مثانه :

عسل کتیرا ضد درد و مسکن است. از طرفی در دفع و رفع سنگ کلیه استفاده می‌شود. این عسل ادرار آور بوده و به کمک افراد مبتلابه نارسایی کلیه میاید. از طرفی درمان‌کننده زخم‌های مجاری ادراری است.

8- افزایش سلامت قلب و عروق :

عسل کتیرا از رسوب چربی‌های مضر در عروق خونی جلوگیری می‌کند. این خاصیت در جلوگیری از ابتلا به انواع سکته‌های قلبی و مغزی موثر است.

9- خواص ضد پیری عسل کتیرا :

عسل کتیرا کیفیت و طراوت پوست را افزایش داده و به‌عنوان ماسک صورت طبیعی هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه ما انواع عسل، معجون عسل و فرآورده های دیگر زنبور عسل را از طریق سایت فروشگاهی خدمت شما عرضه میکند.

دیدگاهتان را بنویسید