عسل هفت

طرز تهیه‌ی انواع سالاد با سس عسل

تهیه انواع سس عسل

عسل گذشته از خواص شفابخشی که دارد غذای بسیار مطبوعی است که اگر از گل های مختلف برداشت شده باشد با عطر و مزه ای بسیار متنوع همراه است، همچنین غذایی کاملاً بدون ضرر بوده که می تواند با راحتی خیال و به مقدار دلخواه مصرف شود.

عسل طبیعی از قند متبلور غلیظ تر است، بنابراین نسبت به حجم خود، قدرت شیرین کنندگی بیشتری در مقایسه با قند دارد به صورتی که استفاده از یک فنجان عسل برابر 1.25 فنجان شکر است. همچنین برای آب اضافه ای که در عسل وجود دارد بایستی برای هر فنجان عسل اضافه شده، تقریبا 1.2 تا 1.4 فنجان مایع کمتری به کار برد.

ترکیب عسل با سایر غذاها و همچنین ترکیب آن با سالاد و به عنوان سس سالاد باعث می شود تا سرعت هضم و جذب مواد غذایی همراه خود را نیز افزایش دهد به همین دلیل است که در ترکیبات دارویی طب سنتی همواره از عسل استفاده می شود.

لطفا جهت تهیه انواع عسل به سایت ایرانیان هانی مراجعه نمائید و یا از طریق شماره مندرج در صفحه با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

خواص استفاده از عسل در غذا یا همان خواص عسل

عسل یک ماده بسیار مغذی، حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و مقدار زیادی اسید آمینه و قندهاست که این خود موجب تغذیه سالم شما می‌شود. همچنین به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد اسیدی ضد باکتری و میکروب است. از خواص عسل برای زنان و مردان زود هضم بودن و قابل جذب بودن آن است که در ضعف‌های شدید و نقاهت می‌توان برای تقویت بدن استفاده کرد.

عسل علاوه بر تقویت بدن، باعث تقویت حافظه نیز می‌شود و می‌توان از آن برای درمان سرماخوردگی، رفع حالت‌های آلرژیک، رفع رفلاکس معده، به عنوان مسکن در زخم و سوختگی‌ها، برای رفع بی‌خوابی‌، تقویت قوای جنسی و جلوگیری از سرطان استفاده کرد .

خواص مصرف عسل طبیعی همراه با مواد غذایی مختلف را میتوان به شرح زیر بیان کرد:

مصرف عسل با غذا: عسل مانند غذاهای دیگر ویتامین‌ها و املاح معدنی لازم بدن را تأمین می‌کند. مصرف عسل با آب: نزدیک به هفتاد درصد در درمان بیماری‌ها مفید ‌است و در سی درصد موارد عوارض جانبی دارد.

مصرف عسل با نان و کره در صبحانه به مدت ده روز برای تقویت بنیه و تأمین ویتامین‌های لازم بدن بسیار مؤثر است. اگر در همین مدت عسل با معده خالی همراه با آب استفاده ‌شود بر بیماری‌های معده، روده و اثنی‌عشر تا پنجاه درصد اثر تقویتی و سی درصد اثر میکروب‌کشی خواهد ‌داشت.

اگر عسل به تنهایی و با معده خالی مصرف‌ شود نتایج زیر به دست‌ می‌آید:
– تأثیر میکروب‌‌‌کشی در‌مدت دو ساعت (صد درصد)
– مداوای کامل مشکلات روده، معده و اثنی‌عشر در ‌مدت شش ماه
– تقویت بنیه به تناسب ضعف بدن

با توجه بیشتر بر نوع بیماری و عسل طبیعی مصرفی این شیوه عوارض جانبی نخواهد ‌داشت.
این شیوه مصرف برای افراد مبتلا به فشار خون و دیابت (مرض قند) شاید مضر نباشد و به کمک عضو آسیب دیده بیاید.

روش درست کردن انواع سالاد عسل

سالاد یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی و دسر است که از اتفاق ارزش غذایی زیادی هم دارد، خوبه که برای تنوع هم که شده سالاد از نوع شیرین آن هم با عسل درست کرده و نوش جان کنید.

در زیر به نمونه هایی از سالاد شیرین با استفاده از عسل اشاره می‌کنیم:

سالاد آناناس با عسل: 

آناناس را به قطعات کوچک برش دهید، روی برش ها کمی عسل بریزید و  بگذارید یک ساعت در یخچال بماند بعد کمی آب پرتغال را روی آن بریزید و میل نمایید.

سالاد خیار با عسل:

یک عدد خیار ار شسته و پوست آن را بگیرید و از طول به چهار قسمت تقسیم کنید. عسل را روی آن ها بریزید و میل نمایید. سالاد بسیار مقوی و خوش طعمی می باشد.

سالاد خیار شور با عسل:

یک عدد خیار شور را به چهار قسمت تقسیم کنید و روی قطعات آن کمی عسل بمالید.

سالاد گوجه فرنگی با عسل: 

گوجه های تازه و رسیده را به دو قسمت تقسیم کنید و روی آن ها عسل بریزید و میل نمایید.

سـالاد هویچ با عسل: 

هویچ را رنده کنید و با عسل و خامه ترش مخلوط نمایید . به تنهایی یا به همراه سالاد کاهو بسیار خوش طعم می باشد.

سـالاد انار و گردو با سس عسل: 

برای تهیه سس سالاد آب انار، سرکه، روغن و عسل را داخل قابلمه ای کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند سپس از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید تا سرد شود.
برگ های کاهو را خرد کنید و داخل کاسه بریزید و با سس سرکه ای که سرد شده است خوب مخلوط کنید سپس دانه های انار، گردو و پنیر را اضافه کنید و سالاد را سرو نمایید.

انواع عسل طبیعی و طبیعی را میتوانید از طریق سایت ایرانیان هانی تهیه نمائید و یا اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید از طریق شماره تماس درج شده در صفحه با متخصصان ما در تماس بوده و ثبت سفارش نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید