موم طبیعی

طرز استفاده از موم سرد و گرم برای وکس

 موم سرد و گرم برای وکس برای از بین بردن موهای زائد به کار برده می‌شود، به وکس کردن بدن اپیلاسیون هم گفته می‌شود که این عمل در آرایشگاه‌ها یا مراکز اپیلاسیون صورت می‌گیرد.

فرآیند وکس کردن یا همان اپیلاسیون با استفاده از ماده‌ای به نام موم یا wax انجام می‌شود که ماده ی اصلی آن موم عسل است و گاهی نیز از مخلوط عسل و شکر درست می شود.

 استفاده از موم سرد برای برداشتن موهای بدن باید در چند مرحله ساده انجام شود که در زیر به آن اشاره می‌شود:

۱. ابتدا محل مورد نظر باید کاملاً خشک باشد. بلندی موها باید حداقل حدود شش میلی‌متر (تقریبا نیم سانت) باشند.

۲.در این مرحله مومی که تهیه کرده‌اید را بوسیله دستگاه ماکروویو یا هیتر مخصوص گرم کردن موم (موم داغ کن) یا روش بن ماری حرارت دهید. (گرچه نام این موم، سرد است اما قبل از مصرف باید آن را گرم کنید.)

۳.از مقداری پودر بچه برای جلوگیری از چسبیدن موم روی پوست خود استفاده کنید.

۴.در این مرحله یک لایه نازک موم گرم شده را به وسیله کاردک چوبی و یا فلزی در جهت رویش موها روی بدن بمالید.

۵. پارچه یا پد مخصوص اپیلاسیون را روی قسمتی که موم مالیده شده، گذاشته و با دست خود آن را بر روی بدن خود صاف کنید و ماساژ دهید. این کار برای این است که موم و پد خوب به موها بچسبد.

۶. در مرحله بعد پد رو باید خلاف جهت رویش پوست از بدن جدا کنید.

۷. شما می‌توانید از یک پد آغشته به موم تا زمانی که چسبندگی دارد برای سطوح دیگر از پوستتان هم بصورت پشت سر هم استفاده کنید.

۸. با موچین قطعات باقی مانده موم رو جدا کنید.

۹. بعد از اتمام کار پوست خود را با آب بشویید.

۱۰. در آخر برای جلوگیری از خشکی پوستتان از آبرسان استفاده کنید.

موم سرد و گرم چیست؟

موم گرم روی پوست زده شده و پس از چند دقیقه که موم روی پوست خنک شد، با استفاده از پارچه و یا بدون کمک آن، موم از روی پوست کنده می شود. چسبیدن موها به موم گرم، کندن آن ها را راحت تر کرده و در صورتی که برای این کار از پارچه استفاده شود، بهتر است از پارچه در جهت خلاف رویش موها کشیده شود.

موم سرد بیشتر در خانه کاربرد داشته و برای مصرف خانگی طراحی شده است. در این روش موم به خود پارچه چسبیده و تنها کاری که باید انجام داد این است که تکه های آن را با گرمای کف دست گرم کرد تا بهتر به موها بچسبد. در این روش تکه پارچه ای که روی آن موم زده شده روی موهای زائد و در جهت رویش آن ها قرار گرفته و پس از چسبیدن موها به آن در جهت خلاف رویش موها، پارچه کشیده می شود.

این روش بسیار ساده است. قیمت آن مناسب است.به هم ریختگی نخواهد داشت.برای بسیاری این روش درد کمتری دارد و نیازی به آماده کردن وسایل ندارد.

فواید و معایب استفاده از موم برای وکس

وکس کردن صورت و بدن فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

  • در صورتی که از وکس درست استفاده کنید، برای چند هفته پوست شما کاملاً نرم و لطیف و بدون مو خواهد بود.
  • با استفاده از وکس شما می‌توانید پوست خود را پاکسازی کرده و جوش‌های سر سیاه را از بین ببرید.
  • در صورتی که وکس انجام دهید، تا چند هفته صورت و بدن شما عاری از هر هر گونه مو خواهد بود
  • وکس ذرات کثیف پوست را هم بیرون می‌کشد
  • اگر اطراف ابروهایتان را با وکس تمیز کنید مشاهده خواهید کرد که قاب ابروهایتان مرتب‌تر شده و خط ابروهای شما بیشتر خود را نشان می‌دهد.
  • وکس کردن پوست شما را کاملاً شفاف و روشن می‌کند.
  • وکس کردن، رشد موهای شما را کم خواهد کرد و تا تقریباً سه هفته نیازی به اصلاح نخواهید داشت.

وکس کردن یا موم انداختن صورت و بدن علاوه بر اینکه مزایای زیادی دارد، معایبی هم دارد. که البته باید بگوییم این معایب قابل حل شدن هستند. این معایب عبارتند از:

  • اگر پوست‌های حساس از وکس استفاده کنند، ممکن است دچار جوش یا قرمزی پوست شوند.
  • اگر در استفاده از وکس دقت نداشته باشید، ممکن است به پوستتان صدمه بزنید و آن را بسوزانید.
  • استفاده از وکس برای بدن، ممکن است باعث زیر پوستی شدن موها شود.

مراقبت های قبل و بعد از وکس

برای استفاده از وکس ،قبل و بعد از آن باید مراقبت هایی انجام شود، از جمله:

  1. استفاده از پودر بچه برای قبل از اصلاح با وکس: پودر بچه هرگونه رطوبت اضافی را جذب می کند تا نوار موم یا پارچه به درستی بچسبد.
  1. تست کردن دمای موم قبل از وکس بدن: مومی که آماده استفاده برای وکس کردن است، نه باید خیلی سرد باشد که پخش نشود، و نه خیلی داغ که پوست شما را بسوزاند.
  1. وکس کردن در جهت درست: این کار باعث می شود موم کاملا روی پوست بچسبد.
  1. فشار بعد از وکس برای موهای بدن: برای اینکه درد بعد از موم انداختن تسکین یافته و پوست شما کبود نشود، بلافاصله پس از برداشتن نوار پارچه ای، به ناحیه اپیلاسیون شده فشار وارد کنید.
  1. استفاده از روغن بچه بعد از وکس: روغن بچه هم موم باقی مانده روی پوست شما را تمیز کرده و هم پوست را لطیف و مرطوب می کند.

برند عسل هفت انواع عسل طبیعی را جهت استفاده شما عزیزان عرضه میدارد که به وسیله این عسل ها میتوانید وکس خانگی تهیه کرده و برای اپیلاسیون موهای زائد خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید