موم طبیعی

روش تهیه‌ی کرم با موم طبیعی زنبورعسل

موم زنبور عسل یک ماده طبیعی است که توسط زنبور‌های عسل کارگر از غده‌های موجود در زیر شکم آن‌ها ترشح می‌شود این موم ترشح شده به عنوان مقایس موم زنبور عسل شناخته شده است. یک مقایس موم تقریباً ۳ میلی متر قطر و ضخامت ۱/۱۰ میلی متر است. موم عسل به دلیل سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در خود، به یک ماده عالی در تهیه مکمل های طبیعی و محصولات مراقبت از پوست تبدیل شده است که میتوان از این موم در تهیه ی کرم استفاده کرد.

برند عسل هفت موم عسل خالص و با کیفیت را تولید و عرضه می نماید.

خواص موم طبیعی

موم طبیعی دارای خواص و مزایای زیادی برای بدن و مخصوصاً برای پوست است که در ادامه به تعدادی از این مزیت ها اشاره می کینیم:

درمان ترک‌های رو بدن: موم زنبورعسل حاوی ویتامین A است که در تولید کلاژن مفید است و به کاهش علائم ترک‌خوردگی کمک می کند.

درمان آکنه: موم عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و سرشار از ویتامین A است که به درمان آکنه کمک می‌کند و پوست را از هر گونه آلودگی و گرد و غبار پاک می‌کند.

خاصیت مرطوب کنندگی: موم زنبور عسل خاصیت مرطوب کنندگی دارد و باعث می‌شود رطوبت را در زیر پوست حفظ کند، به این ترتیب به درمان پوست‌های زبر و پوسته پوسته شدن سطح بدن کمک می‌کند.

بهبود چین و چروک: چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری است. با بالا رفتن سن افراد، پوست آن‌ها نازک‌تر و خشک‌تر شده و این منجر به ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست می‌شود. با توجه به خاصیت مرطوب کنندگی موم عسل و مواد معدنی موجود در آن، بهتر است به جای مصرف دارو‌های شیمیایی، در خانه، خودتان لوسیون و کرم ضد پیری با موم عسل بسازید.

درمان عفونت‌های پوستی و خارش پوست: با استفاده از موم زنبور عسل قابل درمان است. از آنجا که دارای خاصیت ضد التهابی بوده، می‌تواند در کاهش درد ناشی از خارش و عفونت‌های قارچی پوست تأثیر بگذارد.

روش ساخت انواع کرم با موم

تجزیه و تحلیل تغذیه ای موم زنبور عسل نشان می دهد که این ماده حاوی ۲۸ ماده معدنی ضروری برای سلامتی است. موم زنبور عسل برای نرم شدن و تسکین یافتن پوست عالی است. بنابراین کرم صورت با موم زنبورعسل برای پوست خواص زیادی دارد.

شما می توانید کرم با موم زنبور عسل را از فروشگاه های لوازم آرایشی تهیه کنید. اما خود شما نیز میتوانید در خانه با استفاده از موم طبیعی کرم درست کنید که در ادامه روش ساخت این کرم و مواد مورد نیاز آن را شرح میدهیم:

مواد لازم برای تهیه کرم موم زنبور: ۳/۴ فنجان روغن بادام شیرین (از روغن آفتابگردان یا روغن هسته انگور نیز می توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید)، ۱/۲ فنجان روغن نارگیل، ۱/۲ اونس موم زنبور عسل، ۱/۲ اونس آب مقطر، ۱/۳ فنجان ژل آلوئه ورا خالص، 1/4 اونس عصاره گرده زنبور عسل، ۲ قاشق چای خوری روغن ویتامینE.

روش تهیه : در مرحله اول، روغن بادام شیرین، روغن نارگیل، و موم زنبور عسل را روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید. از حرارت پایین برای این کار استفاده کنید و مدام و به آرامی آن را با یک قاشق مخلوط کنید. اجازه دهید قبل از ورود به مرحله دوم مخلوط کمی خنک شود. اما نباید آنقدر زمان بدهید تا روغن ها مجددا بسته شوند.

در مرحله دوم، آب مقطر، عصاره گرده زنبور عسل، آلوئه ورا و روغن ویتامین E را در یک کاسه متوسط یا شیشه ضد عفونی شده ریخته و به آرامی با چنگال مخلوط کنید. اگر این کار برایتان دشوار است از مخلوط کن استفاده کنید. قبل از ریختن مواد داخل مخلوط کن یا شیشه، از تمیز بودن ظرف مخلوط کن و خود شیشه مطمئن شوید.

در مرحله سوم: کم کم در حالی که مخلوط کن روشن است ترکیب اول که حاوی روغن بود را به مواد اضافه کنید. مراقبت باشید که روغن ها زیاد داغ نباشند. آن قدر مواد را مخلوط کنید که شکل کرمی به خود بگیرید. بهتر است مخلوط کن را در طی این مراحل چند بار خاموش کنید و با قاشق مواد را هم بزنید.

در آخرین مرحله: تمام مواد را به داخل یک ظرف شیشه ای در دار منتقل کنید. اما قبل از این که کاملا خنک شود، در آن را نبندید. قبل از استفاده از آن نیز باید ۲۴ ساعت صبر کنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. برای جلوگیری از فساد، کرم را در یخچال نگهداری کنید.

می توانید به جای روغن ویتامین E از روغن جوانه گندم استفاده کنید. هر دو روغن به عنوان مواد نگهدارنده عمل می کنند.

برند عسل هفت ، با کیفیت ترین موم سلطنتی از جمله: موم تصفیه شده گرانول ، موم قالبی و… را تولید و از طریق سایت به فروش میرساند. همچنین می توانید جهت تماس با متخصصان فروشگاه از طریق شماره تماس اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید