بره موم

بهترین روش های مصرف بره موم به صورت غیر خوراکی

مصرف بره موم

امروزه مصرف بره موم و فراورده های زنبور عسل مورد استقبال قرار گرفته است. یکی از کاربردهای بره موم استفاده آن به صورت موضعی بر روی بدن که همان کاربرد غیرخوراکی آن است می باشد. این استفاده موضعی می تواند به کمک بره موم خام باشد یا از بره موم فراوری شده یا ترکیب شده با عسل استفاده شود و یا اینکه از بره موم در تولید انواع کرم های پوستی استفاده شود.

بره موم خام قابل هضم در معده نیست و بهتر است به صورت فرآوری شده مصرف شود. این در حالی است که برای استفاده غیر خوراکی و موضعی از بره موم می توانیم نوع خام آن را به کار ببریم. هرچند که نوع فراوری شده آن نیز خواص و کاربرد لازم برای استفاده موضعی را دارد.

بره موم چیست؟

بره موم ماده‌ای رزینی شبیه موم و از تولیدات زنبور عسل است، حالت آن خمیری شکل و چسبناک است با بوی مطبوع که رنگ آن از سبز تا قهوه‌ای تیره متغیر است. رنگ و عطر بره موم در مناطق مختلف متفاوت بوده و خصوصیات آن بستگی به نوع گیاهان موجود در هر منطقه دارد. بره موم، در هوای سرد، ترد و شکننده و در هوای گرم، نرم و چسبناک می‌شود.

بره موم بواسطه خواص میکروب کشی آن در کشورهای مختلف نیز کاربرد وسیعی در بهداشت و درمان برخی از بیماری‎ها داشته و امروزه به اشکال مختلف از جمله صابون، کپسول، پماد، خمیردندان استفاده می شود.

زنبور ابتدا تکه‌های رزین یا صمغ تراوش شده از جوانه یا تنه برخی درختان را به وسیله پاهای عقب و قطعات دهانی جدا می‌کند و سپس آن‌ها را به کمک بزاق دهان نمناک کرده و شکل حبه مانند به آن می‌دهد و در نهایت به وسیله آرواره ها و به کمک پاها حبه‌ها را داخل سبد گرده در پاهای عقبی قرار داده و به کندو حمل می‌نماید.

استخراج بره موم به طور کلی با خیساندن در یک حلال مناسب و سپس تبخیر حلال در دمای پایین به روش های زیر امکان پذیر است: استخراج با حلال اتانول (ساده ترین روش)، استخراج با حلال گلیکول، استخراج با آب و استخراج با روغن.

مصرف غیر خوراکی بره موم

بره موم به صورت خوراکی می تواند درد را به مرور زمان کاهش دهد. این در حالی است که مصرف موضعی بره موم اثرات کوتاه مدتی برای کاهش درد استخوان و کاهش التهاب در مفاصل دارد.برای مصرف بره موم به منظور کاهش درد و التهاب مفاصل می توانید از بره موم خام استفاده کنید و آن را به صورت ضماد بر روی محل درد قرار داده و با پارچه آن را بپوشانید و یا از کرم های حاوی بره موم استفاده کنید.

یکی از کاربرد های غیر خوراکی بره موم استفاده از آن برای کاهش درد در ناحیه لثه و دندان است برای این منظور مقداری بره موم خام را روی دندان قرار دهید.

بره موم محصول مناسبی برای ضدعفونی سطوح است. تولید ضد عفونی کننده های حاوی بره موم به این دلیل که هیچگونه ماده شیمیایی درون آنها وجود ندارد و می تواند قارچ ها و میکروب های موجود در سطوح را به طور کامل از بین ببرد، کاربرد فراوان و فوق العاده عالی دارد.

یکی دیگر از کاربردهای بره موم، اثرگذاری آن بر روی مشکلات پوستی است، صابون بره موم یا کرم های پوستی حاوی بره موم بهترین گزینه برای استفاده از این ماده طبیعی به منظور اثرگذاری بر روی پوست هستند. بره موم خام برخی از مشکلات جانبی پوستی را نیز برطرف می کند؛ مثل: رفع سوختگی سطحی پوست و بیرون کشیدن خارو خاشاک از پوست بدون نیاز به ضدعفونی کردن.

انواع کاربرد بره موم در محصولات آرایشی و بهداشتی

کاربرد بره موم در محصولات آرایشی و  بهداشتی بسیار گسترده است. این ماده با ارزش روی ترمیم و نوسازی بافت پوست تأثیر بسزایی دارد. این ماده همچنین با انواع پوست سازگار است و می‌تواند در محصولات مختلف استفاده شود. بره موم خواص ضد باکتریایی، ویروسی و قارچی دارد. به همین دلیل یکی از کاربرد های آن در کرم‌های ضد جوش و ترمیم کننده زخم است.

لازم به ذکر است که برخی از افراد ممکن است به بره موم یا کرم‌ها و ژل‌های حاوی آن حساسیت داشته باشند. حتی در برخی موارد زنبوردارانی که به صورت مستقیم بره موم را لمس می‌کنند، دچار حساسیت می‌شوند. به همین دلیل لازم است پیش از مصرف کرم‌های حاوی بره موم یا استفاده از بره موم، از عدم حساسیت خود مطمئن شوید.

محصولات آرایشی و بهداشتی که بره موم در آن‌ها کاربرد دارد: ژل‌ها و مام‌های ضد بو و ضد عرق. شامپوهای ضد شوره سر. محصولات ضد میکروب. ژل‌ها و کرم‌های ترمیم کننده. محصولات ضد جوش صورت. لوسیون‌های مو. کرم‌های جوانساز پوست. پاک کننده‌های صورت مانند شیرپاک کن‌ها. در دهان شویه‌ها و خمیر دندان‌ها.

برند عسل هفت بره موم رادر انواع مختلف از جمله: کپسول بره موم و بره موم طبیعی با بهترین کییفیت عرضه میکند. لطفا جهت سفارش این محصول و دیگر محصولات ما از طریق سایت و یا شماره تماس مجموعه اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید