بره موم

درمان سرطان با بره موم

مصرف بره موم

درمان سرطان با بره موم ماده چسبناكی است كه زنبورهای عسل از غنچه و پوست درختان جمع آوری می كنند. ماده ای كه بوی مطبوعی دارد و رنگ آن سبز مايل به قهوه ای است. در گياهان اين ماده معمولاً لایه ای چسبناک در اطراف جوانه است كه از آن در برابر عناصر آب و هوایی و حمله باكتری ها، قارچ ها، كپک های قارچی و ويروس ها محافظت می كند.

بره موم بسیاری از عوامل مستقیم ضد سرطانی را دارد که مواد اصلی ضد سرطانی موجود در بره موم شامل: اسیدکافئیک، پینوسمبرین، گالانژین، کریسین، آرتیپلین C، پینوبانکسین، اسیدسینامیک و تریست می باشد.

مجموعه برند عسل هفت بره موم طبیعی و با بهترین کیفیت را تولید و از طریق سایت و شماره درج شده در صفحه ارائه می کند.

خواص درمانی بره موم برای سرطان

نصف مواد تشکیل دهنده بره موم صمغ یا رزین گیاهی است و یک سوم آن هم موم است. گرده گل هم ۵ درصد از بره موم را تشکیل می دهد و بقیه مواد تشکیل دهند بره موم هم شامل اسیدهای چرب ضروری، ترکیبات آلی، ویتامین‌ها و عناصر معدنی مانند نقره، سدیم، جیوه، مس، منگنز، آهن، کلسیم، وانادیم و سیلیس است.

تعداد زیادی از مطالعات تایید کردند که بره موم در برابر انواع سرطان از جمله سرطان سر و گردن، ریه، کبد، مغز (گلیوما)، پانکراس، کلیه، پروستات، پوست (ملانوم)، پستان، دهان، سرطان های مری، معده، کولورکتال و مثانه موثر است. با این حال، بسیاری از محققان نشان داده‌اند که بره موم یک محافظ شیمیایی/پیشگیری کننده شیمیایی قوی است یا فعالیت ضد سرطانی تنها در برابر چند نوع سرطان مانند دهان، سرطان های دستگاه گوارش، پوست (ملانوم)، سینه و پروستات دارد.

آنتی اکسیدان های بره موم ممکن است به جلوگیری از رشد تومور کمک کنند.

خواص ضد توموری بره موم (بره موم و تومور مغزی):

اثرات ضد توموری بره موم، با اثر حفاظت شیمیایی این ماده در جلوگیری از تکثیر DNA سلول های سرطانی که منجر به مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوزیس) میشود، بررسی شده است. همزمان، بره موم با القای تولید لنفوسیت های B و T و همچنین سلول های NK می تواند باعث تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر تومورهای سرطانی شود. یکی از زمینه های مورد علاقه محققین، اثرات هم افزایی (سینرژیستی) بره موم با ترکیبات ضد سرطان است. بر این اساس، ترکیبات فلاونوئیدی که در موش ها موجب اثرات سم زدایی و ضد اشعه می شود، می تواند چنین تاثیراتی را در انسان نیز ایجاد کند.

در واقع یکی از مواردی که روی زنان باعث سرطان دهانه (گردن) رحم می شود، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. سرطان دهانه رحم زنان بخصوص در کشورهای در حال توسعه بسیار شایع است. در کشورهای غربی توسعه یافته، تمام قسمتهای رحم یا بخش تغییر شکل یافته ی آن بوسیله ی جراحی، از بدن جدا می شود. در دو مطالعه ی مختلف، مشخص شد مصرف موضعی بره موم به مدت شش ماه می تواند ویروس عامل سرطان دهانه رحم را بطور کامل ریشه کن کند.

در واقع بره موم دارای خواص زیادی است که برای درمان سرطان مفید است:

عامل دفاعی خود زنبورها در برابر بیماری‌ ها و آلودگی ها: برخی درختان و خانواده کاج‌ ها، صمغ‌ های چسبناکی را به عنوان بعضی از سیستم ایمنی خود برای دفاع از خودشان در برابر بیماری‌ ها تولید می‌ کنند. زنبورهای عسل این مواد را که از جوانه‌ های این گیاهان ترشح می‌ شود را جمع‌ آوری می‌ کنند که این ماده برای استریلیزه کردن کندو و محافظت از آن در برابر بیماری‌ ها و آلودگی‌ ها تولید می‌ شود.

بره موم غذایی فوق‌العاده سرشار از فلاوونوئیدهای زیستی و آمینواسیدها ، ضدباکتری، ضدقارچ، ضدویروس، ضدالتهاب است و داراری آنتی‌ بیوتیک طبیعی قدرتمند است که با باکتری‌ های مقاوم در برابر آنتی‌ بیوتیک مبارزه می‌ کند و همچنین قابلیت بهبود دهندگی قابل ملاحظه دارد.

انواع روش مصرف بره موم

روشهای متفاوتی برای استفاده از بره موم وجود دارد از جمله:

  • تکه‌های خام
  • کپسول
  • پودر عصاره
  • عصاره
  • خیسانده

 بهترین روش مصرف بره موم برای درمان سرطان، عسل بره موم باکیفیت است. با این حال اگر طعم بره موم را دوست ندارید، بهتر است از کپسول بره موم استفاده کنید.

که باید بر اساس دوز مشخص شده و سر ساعت بره موم را مصرف کنید. بره موم یک ماده درمانی است که به صورت بلندمدت اثر می گذارد.

عوارض مصرف بره موم

در صورت ابتلا به آسم یا حساسیت به محصولات دیگر زنبور عسل از بره موم استفاده نکنید. بره موم ممکن است لخته شدن خون را کند کرده و خطر خونریزی را در افرادی که مبتلا به اختلالات خونریزی هستند یا هنگام جراحی افزایش دهد. در نتیجه بهتر است قبل از مصرف بره موم در صورت داشتن حساسیت حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

مجموعه برند عسل هفت بره موم و دیگر محصولات زنبور را تولید و از طریق فروشگاه سایت و یا شماره درج شده در صفحه عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید