عسل طبیعی

تاثیر عسل بر میزان فشار خون

عسل کنار

یکی از مواد خوراکی طبیعی که به دلیل مزایای کاهش فشار خون از بقیه ی اقلام خوراکی جدا شده است، عسل است. محققان مزایای عسل را، به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی آن می دانند که با کاهش فشار خون ارتباط دارد. آنتی اکسیدان ها، ترکیباتی هستند که می توانند از فرد در برابر ابتلا به بیماری های قلبی محافظت کنند.

مصرف عسل می تواند با تقویت آنتی اکسیدان ها، سطح کلسترول LDL (چربی موجود در خون که خطر ابتلا به عوارض قلبی را نیز افزایش می دهد) را کاهش دهد. همچنین نشان داده شده است که مصرف عسل می تواند میزان HDL را افزایش دهد.

بهترین عسل طبیعی و طبیعی را می توانید از فروشگاه اینترنتی ما تهیه کنید.‌‌

تعریف بیماری فشار خون

فشار خون، نیرویی است که خون فرد به دیواره رگ های خونی او وارد می کند. این فشار به مقاومت عروق خونی و میزان سختی کار قلب بستگی دارد.فشار خون بالا یکی از مهم ترین مواردی است که تعداد زیادی از مردم به آن دچار شده اند. اما بسیاری ممکن است ندانند که به آن مبتلا هستند.
فشار خون بالا یک عامل خطر اولیه برای بیماری های قلبی عروقی از جمله سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی قلبی و آنوریسم است.
مدیریت فشار خون برای حفظ سلامت و کاهش خطر ابتلا به این شرایط خطرناک حیاتی است. هنگامی که فشار خون (فشار خون بالا) دارید، به این معنی است که فشار روی دیواره رگ های خونی بدن شما بیش از حد بالا است.

فشار‌خون بالا معمولا با گذشت زمان ایجاد می‌شود و میتواند به دلیل انتخاب سبک زندگی ناسالم، مانند عدم انجام فعالیت بدنی منظم و کافی باشد. برخی از شرایط سلامتی مانند دیابت و چاقی نیز می‌توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهند.  این بیماری می‌تواند در دوران بارداری نیز اتفاق بیفتد.

به طور کلی فشار خون بالا یک بیماری خاموش است. بسیاری از افراد هیچ‌گونه علامتی ندارند. ولی علائم فشار خون بالا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سردرد
  • تنگی نفس
  • خون دماغ
  • گرگرفتگی
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • تغییرات دید
  • وجود خون در ادرار

فواید عسل بر تنظیم فشار خون

عسل طبیعی فواید زیادی برای سلامتی بدن و کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری ها دارد، از جمله این بیماری ها فشار خون بالا و تعادل آن بوسیله مصرف عسل است.

1. عسل برای دفع نمک و سدیم اضافی از بدن مفید است به این دلیل که این ماده حاوی دو عنصر مهم در تنظیم فشار، یعنی پتاسیم و منیزیم می باشد.

2. از تپش سریع قلب جلوگیری می کند.

3. مقوی عضله قلب است و سطح فشار بالا و پایین را کنترل می کند و سطح فشار مورد نیاز برای سلامتی را حفظ می کند.

4. ضربان قلب را تنظیم می کند.

5.  از آندوکاردیوم در برابر عفونت های حاد محافظت می کند، زیرا آنتی بیوتیک طبیعی است.

روش استفاده از عسل برای درمان فشار خون

سلامت قلب و عروق بدن توسط بیماری هایی مانند فشار خون تهدید می شود؛ مصرف یک قاشق غذاخوری عسل هر روز قبل از صبحانه و به صورت ناشتا و همچنین مصرف سه قاشق غذاخوری قبل از وعده شام باعث می شود که فشار خون کاهش پیدا کند. همچنین:

  • ترکیب شیر با عسل یا آب گرم نیز می تواند برای کنترل فشارخون مؤثر باشد.
  • توصیه های زیادی برای مصرف عسل با معده خالی قبل از صبحانه وجود دارد.
  • عسل با روغن زنجبیل مخلوط شود تا برای کاهش فشار خون مؤثر باشد.
  • امکان ترکیب کردن عسل با پودر دانه زیره نیز وجود دارد و می تواند برای کنترل فشار خون مورد استفاده قرار بگیرد.
  • با توجه به توصیه های متفاوت ترکیب عسل با آب ریحان یکی از مؤثرترین روش ها برای افرادی است که به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

افراد مبتلا به فشار خون باید عسل را به همراه ترکیبات گفته شد با معده خالی و قبل از صبحانه مصرف کنند. عسل یکی از مواد طبیعی است که به بهبود گردش خون کمک می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. با توجه به اینکه پس از مصرف عسل طبیعی به دلیل داشتن آنتی بیوتیک های طبیعی مقاومت سیستم ایمنی بدن بالا می رود، فشار خون نیز تثبیت می شود. وجود آنتی اکسیدان در عسل که آلودگی‌ها و ترکیبات مضر بدن را تصفیه می کند، باعث کاهش فشار خون می شود. مصرف عسل به عنوان یک ماده شفابخش به همراه ترکیبات آن می‌تواند بر کاهش فشار خون تأثیر بسزایی داشته باشد.

برند عسل هفت انواع عسل طبیعی و دیگر محصولات زنبور عسل را با کیفیت عالی به شما عزیزان ارائه می کند. شما می توانید با خرید اینترنتی انواع عسل طبیعی مرغوب از خواص و مزایای آن برخوردار شوید.

لطفا برای سفارش محصولات برند عسل هفت از طریق سایت اقدام نمائید و یا اگر نیاز به مشاوره دارید با متخصصان ما از طریق شماره درج شده در صفحه در تماس باشید و سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید