عسل هفت

عسل درمانی چیست؟

عسل کنار

عسل درمانی آموخته های طب سنتی است که با علم جدید اثبات شده است. بشر هزاران سال است که از مخلوط بزاق زنبور عسل و شهد گل که عسل نام دارد به عنوان دارویی برای درمان زخم ها، سوختگی ها، بیماری های معده و کلیه، تقویت بینایی و اعصاب و … استفاده میکند.

از خواص دارویی عسل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن ، سروتونین و آنتی اکسیدان‌ها اشاره کرد. ضد باکتری است، استرس و اضطراب را کاهش داده، به درمان بیماری‌های قلبی عروقی کمک کرده و خواص بسیار دیگری نیز دارد. عسل در بسیاری از درمان‌های خانگی و درمان‌های طب سنتی نیز استفاده می‌شود.

برند عسل هفت انواع عسل را تولید و عرضه می نماید.

عسل داروئی چیست؟

عسل دارویی یا عسل طبی به عنوان یک ملین خفیف، سوء هاضمه و عفونت های روده ای، درمان بسیاری از ناراحتی های معده از جمله یبوست محسوب می شود. عسل دارویی ویژگی هایی دارد که آن را از عسل معمولی متمایز می کند.

در واقع عسل یک ماده غذایی طبیعی با طعم شیرین با بافت چسبناک است. زنبورها این عسل را از شهد گلها که ترشحات شیرین گیاهی است تولید می کنند.

این کار از طریق فرآیندهای مرتب انجام می شود و شکل نهایی پس از تبخیر آب به وجود می آید و عسل در ساختارهایی که به ساختارهای مومی معروف هستند ذخیره می شود و به این ساختارها لانه زنبوری می گویند.

همچنین زنبورها یک نوع عسل تولید نمی‌کنند، بلکه انواع زیادی را تولید می‌کنند که از نظر رنگ، طعم و بو و خواص داروئی متفاوت هستند که همه تفاوت ها بر اساس منبع غذای زنبور عسل است.

خواص داروئی عسل

عسل طبیعی به خاطر مواد تشکیل دهنده آن دارای خواص داروئی زیادی برای بدن انسان است از جمله:

خواص داروئی عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست، جوش یا بیماری های خود ایمن پوستی مثل اگزما یا پسوریازیس بسیار مفید است. از جمله خواص عسل برای صورت این است که عسل باکتری را روی پوست  تنظیم می کند که آن را به عنوان یک محصول فوق العاده برای درمان آکنه تبدیل می کند.

عسل درخت چای به عنوان یک ترکیب ضد آکنه مطالعه شده است و نشان داده شده که از بسیاری از محصولات محبوب ضد آکنه موثرتر است. عسل سرعت بهبود سلول های پوست را افزایش می دهد.

اگر پوستی لکه دار یا اگزمایی دارید از عسل خام استفاده کنید. عسل طبیعی و غیر پاستوریزه سرعت بهبود را افزایش می دهد و التهاب را کم می کند. عسل درخت چای آنقدر در بهبود زخم ها سریع عمل می کند که در کلینیک ها توسط پزشکان تجویز می شود. از جمله دیگر خواص عسل برای پوست، این است که به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند.

به این معنی که اگر شما عسل را روی پوست خود قرار دهید، خشکی پوست را از بین می برد. همچنین پوست را کرخت کرده و سلول های جدید در لایه زیرین ساخته می شود. به کاربردن عسل روی پوست نسبتا راحت است.

شادابی پوست با عسل طبیعی امروزه بسیار مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. شادابی پوست با خرید عسل طبیعی  و مصرف آن یکی از راه های ارزان و راحت برای رسیدن به پوست سالم است. عسل علاوه بر مصارف دارویی، در موارد بهداشتی و آرایشی نیز بسیار کاربرد دارد.‌ عسل طبیعی در لوازم آرایشی به عنوان نرم کننده، ضد حساسیت، رطوبت گیر، بازسازی کننده و… مورد استفاده قرار میگیرد.

خواص داروئی عسل برای بیماری های جسمی

۱. درمان آسم ۲. تقویت انرژی بدن ۳. درمان قند خون ۴. بهبود مشکلات پوستی ۵. خواص عسل برای درمان آکنه  ۶. درمان رفلاکس معده ۷. خواص عسل برای زخم‌ها ۸. کمک به رفع بی خوابی ۹. مبارزه با عفونت‌ها ۱۰. پیشگیری از سرطان ۱۱. خواص عسل برای درمان سرفه ۲. جلوگیری از پیری زودرس  ۱۳. درمان ریزش مو ۱۴. درمان تب یونجه

خواص داروئی عسل برای روان

عسل به آرامش اعصاب، روان و رفع خستگی کمک می کند. گلوکز موجود در عسل برای کار سلول های عصبی ضروری است. این ماده به سرعت در خون جذب می شود، که باعث آرامش و کاهش اختلالات روانشناختی می شود.

عسل خام و پلی فنل عسل، التهاب عصبی ناشی از میکروگلیا را که از طریق نوروتوکسین های ایمنی زا یا آسیب ایسکمی ایجاد می شود، به طور قابل توجهی کاهش می دهد. پلی فنل های عسل با التهاب عصبی در هیپوکامپ، یک ساختار مغزی که در حافظه نقش دارد، مقابله می کنند.

در واقع خواص عسل طبیعی برای سیستم عصبی و آرامش روان را میتوان موارد زیر بیان کرد:

  • کاهش استرس
  • تنظیم کردن خواب
  • تقویت حافظه
  • کاهش عصبانیت
  • بهبود کم خوابی
  • بهبود میگرن
  • کمک به درمان افسردگی

خرید انواع عسل طبیعی دارویی اصل به صورت اینترنتی در مرکز فروش انواع محصولات طبیعی زنبور عسلِ برند عسل هفت امکان پذیر است. لطفا جهت سفارش محصولات برند عسل هفت از طریق سایت و یا شماره تماس مندرج در صفحه اقدام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید