عسل طبیعی از مواد خوراکی بسیار مقوی در طبیعت است که توسط زنبور عسل تولید می‌شود. عسل‌های طبیعی دارای انواع مختلفی است. در ادامه به بررسی بیشتر  عسل‌های طبیعی می‌پردازیم.

انواع عسل طبیعی

پیش از اینکه به بیان انواع عسل‌های طبیعی بپردازیم باید گفت عسل طبیعی عسلی است که توسط خود زنبور عسل در کندو تولید می‌شود.
عسل‌‌های طبیعی به دلیل اینکه منابع تغذیه‌ای زنبور عسل متنوع و گوناگون است و از شهد‌ گل‌های مختلفی استفاده می‌کند انواع مختلفی نیز دارد.
انواع عسل های طبیعی تک گیاه عبارتند از:

عسل کنار: عسل کنار از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه کنار یا همان سدر به دست می‌آید. این عسل به رنگ‌های سبز لجنی، قهوه‌ای و عقیقی و با ساکارز ۵ تا ۱۲ می‌باشد.

عسل آویشن: عسل آویشن از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه آویشن به دست می‌آید. رنگ این عسل تیره‌ یا قرمز عقیقی و ساکارز آن حدود ۱/۵ تا ۲ است.

عسل گون گز: عسل گون گز از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه گون تولید می‌شود. رنگ این عسل زرد بسیار روشن است و ساکارز آن تا ۴ ـ ۵ است.

عسل سیاه دانه: عسل سیاه دانه از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گل‌های سیاه دانه است که مانند اکثر انواع عسل‌ها دارای طبع گرمی می‌باشد.

عسل یونجه: عسل یونجه از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه یونجه به دست می آید. رنگ این عسل روشن و شفاف و کهربایی است و ساکارز آن زیر ۳ درصد است.

عسل مرکبات: عسل مرکبات از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد شکوفه های درختان مرکباتی مانند نارنج، پرتقال و لیمو به دست می آید. رنگ این نوع عسل روشن است و میزان ساکاروز آن چیزی در حدود ۲.۵٪ است.

عسل گون کتیرا: زنبور عسل برای تهیه‌ی این عسل از شهد گیاه کتیرا استفاده می‌کند، این عسل دارای رنگ زرد روشن است و طبع آن معتدل می‌باشد.

عسل گشنیز: عسل گشنیز از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه گشنیز که در دسته‌ی سبزیجات نیز قرار می‌گیرد به دست می‌آید. رنگ این عسل عقیقی کم رنگ است، ساکارز عسل گشنیز کمتر از 2 درصد می‌باشد.

عسل قنقال: عسل قنقال از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه قنقال به دست آمده، رنگ آن عقیقی روشن است و طبع آن معتدل می‌باشد.

عسل شوید: عسل شوید از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه شوید حاصل می‌شود، رنگ عسل شوید تیره می باشد و ساکارز آن ۱.۴ است.

عسل اکالیپتوس: عسل اکالیپتوس از تغذیه‌ی زنبور عسل از شهد گیاه اکالیپتوس تولید می‌شود. رنگ این عسل قهوه‌ای تیره یا کهربایی روشن و عمدتاً مات است. میزان ساکارز این عسل نیز ۲ می‌باشد.

تشخیص عسل طبیعی

برای تشخیص اینکه آیا عسل مورد نظر طبیعی است یا خیر راه‌های گوناگونی وجود دارد مانند خرید از یک فروشگاه مطمئن تا استفاده از نتایج آزمایشگاهی. اما اگر بخواهیم با روش‌های خانگی به طبیعی بودن عسل پی ببریم باید به این نشانه‌ها توجه کنیم؛

  • عسل‌های طبیعی به دلیل اینکه شکر کمی دارند شل است.
  • عسل‌های طبیعی وقتی وارد دهان شوند سریع و راحت آب می‌شوند، در حالیکه عسل‌های صنعتی که دارای شکر زیادتری هستند در دهان احساس زبری می‌دهند.
  • رنگ عسل‌های طبیعی مات است و از داخل شیشه نمی‌توان به راحتی طرف دیگر شیشه را دید.

عسل خام یا حرارت ندیده

عسل‌ها برای مصرف دارای دو نوع خام و حرارت دیده هستند.
عسل خام یا حرارت ندیده به عسلی گفته می‌شود که مستقیم از حجره‌های کندوی زنبورعسل خارج شده و بدون فرآوری به دست مصرف کننده می‌رسد.
عسل پاستوریزه عسلی است که حرارت دیده می‌شود تا فرایند شکرک زدن آن دیرتر اتفاق بیفتد. همچینین شفاف‌تر و مشتری پسندتر نیز شود. باید گفت اساساً پاستوریزه کردن هر محصولی به سلامت بیشتر آن محصول کمک می‌کند.

خرید عسل خام با برگه آنالیز آزمایشگاه

بعضی افراد تمایل دارند عسل را به صورت خام و مستقیم تهیه نمایند، در این فروشگاه می‌توانید انواع عسل‌های طبیعی را با با برگه‌ی آنالیز آزمایشگاه که نشان طبیعی بودن آن است، خریداری نمایید.
برای خرید یا دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با بخش فروش ارتباط برقرار نمایید.

نمایش 1–12 از 16 نتیجه

پک عسل های تستی

تومان100,000
داخل این پک، ساشه های کوچکی از ۱۴ نوع عسل موجود است که شما عزیزان بتوانید به راحتی طعم ها را تست کرده و انتخاب مناسبی نسبت به سلیقه خود در طعم و کیفیت عسل داشته باشید و جهت سفارش اقدام فرمایید. عسل های پک تستی شامل:
  • عسل گون گز
  • عسل گون کتیرا
  • عسل کنار
  • عسل اکالیپتوس
  • عسل مرکبات
  • عسل چهل گیاه
  • عسل آویشن
  • عسل گشنیز
  • عسل شوید
  • عسل سیاه دانه
  • عسل زول
  • عسل قنقال
  • عسل یونجه
  • عسل رازیانه
وزن هر ظرف عسل حدود 10 گرم است.  

عسل آویشن

تومان395,000

عسل‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها که در بازار ایران بسیار محبوب است عسل آویشن می‌باشد. در این صفحه قصد داریم با مهم‌ترین ویژگی‌های عسل آویشن آشنا شویم. همچنین می‌توانید برای خرید عسل آویشن خالص از فروشگاه عسل هفت اقدام نمایید.

عسل اکالیپتوس

تومان395,000

عسل طبیعی و تک گیاه تولید شده از شهد گیاه اکالیپتوس دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلو

عسل تک نفره

تومان300,000تومان400,000
عسل طبیعی ماده قندی چسبناک و غلیظی است که توسط زنبور عسل در طبیعت ساخته می‌شود. این ماده قندی غلیظ،

عسل چندگیاه

تومان295,000
عسل طبیعی و چندگیاه تولید شده از شهد گیاهان مختلف دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلوگرم

عسل زول

تومان395,000
عسل زول طبیعی با ساکاروز ۲.۵ درصد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. طعم و مزه مطلوب و ملایم این عسل باعث شده است که حتی کودکان و افراد مشکل پسند به راحتی آن را مصرف کنند. عسل زول سرشار از ویتامین A و ویتامین K می باشد.

عسل سیاه دانه

تومان395,000
عسل تک گیاه و طبیعی تهیه شده از شهد گل سیاه دانه دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلو

عسل شوید

تومان395,000
عسل تک گل و طبیعی تولید شده از شهد گیاه شوید دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلو

عسل قنقال

تومان395,000
عسل طبیعی و تک گیاه تولید شده از شهد گیاه قنقال دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلوگرم

عسل کنار

تومان395,000
عسل تک گیاه و طبیعی تولید شده از شهد شکوفه‌های درخت کنار یا سدر دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلویی

عسل گشنیز

تومان345,000
عسل طبیعی و تک گیاه تولید شده از شهد گیاه گشنیز دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلوگرم

عسل گون کتیرا

تومان345,000
عسل طبیعی و تک گیاه تولید شده از شهد گیاه کتیرا دارای خواص درمانی وزن عسل؛ یک کیلوگرم