عسل هفت

خواص درمانی عسل چهل گیاه در چیست

خواص درمانی عسل چهل گیاه در چیست؟ عسل چهل گیاه دارای خاصیت های زیادی است، که در انواع بیماری ها، کارایی فوق العاده بجایی دارند، که به چند نکته آن اشاره شده است.
امروزه شیوع برخی از بیماری ها در جامعه، منجر شده تا انسان ها کمی بیشتر به فکر سلامت خود باشند و چون علل اصلی درصد بالای این بیماری ها، تغذیه های سوء و ناپسند بوده، همواره به دنبال تهیه ماده ای غذایی کاملا گیاهی و طبیعی می باشند. آیا می دانید که عسل طبیعی بهترین، پاک ترین و مقوی ترین ماده ی غذایی در دنیا بوده که هم خواص تغذیه ای و هم خواص دارویی و درمانی داشته است؟
بله به جرئت می توان گفت از روزگاران گذشته که عسل طبیعی به سبب خواص فیزیکی خود، یعنی ضدآلودگی و ضدباکتریایی در درمان زخم ها و پانسمان نمودن آنها استفاده می شده، تا به امروزه که نقش فوق العاده دارویی و تغذیه ای داشته، بشر نتوانسته همچین ماده ی ارزشمند را کشف نماید.
عسل طبیعی و خالصی که در یک مرکز تولیدی معتبر و مجهز به آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی تولید شده باشد، می تواند حاوی تمامی ترکیباتی چون، مواد قندی ساده مونوساکاریدی، مواد آلی، مواد ویتامینی و کمی پروتئین باشد که از جمله مواد و ترکیبات بسیار مهم برای ادامه حیات انسان ها بوده اند.
امروزه با توجه به طبیعت بکر و استعداد خوب در پوشش گیاهی اکثر مناطق کشور، شاهد تولید انواع گونه های عسل تک گل و عسل چهل گیاه بوده ایم که هر یک از آنها، خواص منحصربفردی را دارا بوده اند. عسل چهل گیاه، همان عسل معمولی زنبور عسل است.

عسل چهل گیاه چیست؟

گفتنی است که عمدتا در کشور ما که یکی از غنی ترین مناطق دنیا در زمینه وجود انواع گیاهان دارویی مفید بوده، امروزه در دو نوبت بهاره و پاییزه، برداشت عسل صورت می گیرد و خب در فصل بهار به سبب تنوع بیشتر این پوشش گیاهی، می توان انتظار عسلی مرغوبتر را داشت.
اگر در یک منطقه که کلنی زنبورعسل مستقر شده، پوشش گیاهی متنوعی از یک تا چند گل گیاهان دارویی وجود داشته باشد، زنبورعسل از شهد تمامی گل ها مکیده و عسلی با نام عسل چهل گیاه را تولید می کند که خب می تواند خواص ترکیبی از انواع گونه های عسل تک گل را دارا باشد.
عسل چهل گیاه از زنبورعسل های آزاد برخوردار است که در فصل بهار که بهترین فصل رشد گیاه است تقریباً از ۴۰ نوع گیاه مختلف تولید شده که به چند نوع مفید آن اشار می شود.
گیاهانی از جمله، پیرومیا، محبوبه شب، سامباک، گل هفت، گل کاغذی، آجوگا، آجیل شمع، آرانتیس، آرمیا، گل آقطی سیاه، آفتاب گردان، و…. می باشد.
که این گل ها بهترین خواص موجود را دارا هستند که وقتی زنبور عسل از این چنین گل هایی تغذیه می کنند باعث می شود بهترین و پر خاصیت ترین عسل را تولید کنند که بهترین خواص درمانی را دارا بوده است.
اما آیا می دانید که عسل چهل گیاه چه خواص مصرفی داشته است؟ آیا می دانید که ترکیبات و حتی رنگ عسل چهل گیاه در بسیاری از مناطق تولید آن، متفاوت می باشد؟

خواص عسل چهل گیاه طبیعی

در ابتدا باید گفت که تمامی خواص دارویی و درمانی یک عسل طبیعی، به درصد خلوص و طبیعی بودن آن بر می گردد و اگر عسلی تقلبی و مصنوعی که گاها با ساکاروز بسیار بالایی هم همره بوده، به مصرف انسان ها برسد، نباید انتظار خواص مفیدی از آن داشت و حتی شاید عوارضی جدی را به دنبال داشته باشد.
گفتنی است که عسل چهل گیاه کاملا طبیعی و خالص، که تمامی ترکیبات یک عسل طبیعی و زنده را دارا بوده، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • افزایش خون در بدن و تازه سازی آن.
  • تقویت استخوان و برطرف کردن پوکی استخوان.
  • درمان ناراحتی قلبی.
  • بهبود تنگی نفس.
  • ضد میگرن.

شایان ذکر که با توجه به محیط تولید و برداشت عسل چهل گیاه و اینکه از چه شهدهایی تولید شده، این عسل دارای رنگ ها، ترکیبات و حتی خواص گوناگونی بوده و همانطور که اشاره شد، می تواند خواص هر یک از عسل های دارویی را به طور ترکیبی، دارا باشد. عسل چهل گیاه امروزه از مشتریان زیادی برخوردار بوده و همواره افراد به دنبال تهیه خالص ترین نوع آن بوده اند.
با توجه به اهمیتی که مصرف عسل کاملا خالص و طبیعی داشه، شما می توانید انواع بهترین و مرغوبترین عسل چهل گیاه را، از مراکز فروش معتبر عسل ایرانی، با قیمت مناسبی خریداری کنید. جهت کسب اطلاع بیشتر پیرامون چگونگی خرید عسل، می توانید با نمایندگان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید