بره موم

بره موم یکی از فرآورده‌های زنبور عسل که به اشکال مختلف قابل استفاده است. در ادامه به بررسی مشتقات این ماده، خواص درمانی و روش مصرف آن می‌پردازیم.

مشتقات بره موم

ماده‌ای که زنبورعسل از شکوفه‌ ها جمع‌آوری می‌کند، از ترکیب شدن آن با آنزیم‌ های زنبور، گرده گل به ماده‌ای رزینی و چسب مانند تولید می‌شود که زنبور عسل از آن برای درزگیری کندوها استفاده می‌کند. به این ماده چسب کندو نیز می‌گویند.
بره موم به انواع مختلفی مانند عصاره بره موم و کپسول بره موم وجود دارد و قابل استفاده است.

خواص درمانی بره موم

بره موم ماده‌ای است که از قدیم الایام برای درمان برخی مشکلات و بیماری‌ها کاربرد داشته است. این ماده به عنوان یکی از فرآورده‌های زنبور عسل دارای خواص زیادی برای سلامتی است که برخی ا‌ز آن‌ها شامل موارد زیر است؛

التیام زخم

یکی از قدیمی‌ترین کاربردهای بره موم بهبود زخم است. بره موم کمک می‌کند روند ترمیم پوست زخم دیده شده سریع‌تر صورت بگیرد. همچنین باید گفت بره موم خاصیت ضد عفونی دارد و انواع باکتری ها را نیز از بین می برد.

کمک به بهداشت دهان و دندان

همانطور که گفته شد بره موم خاصیت ضدعفونی دارد و این به سلامت و بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند. بره موم به میزان قابل توجهی باکتری در بزاق افراد مبتلا به پریودنتیت را کاهش می دهد.

بهبود التهاب

بره موم یکی از موادی است که خاصیت ضد التهابی دارد چرا که دارای آنتی اکسیدان است.

سرطان

بر اساس مطالعات آزمایشگاهی یکی دیگر از خواص بره موم این است که رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند و این می‌تواند از پیشرفت سرطان پیشگیری کند.

روش مصرف بره موم

گفتیم که بره موم در انواع مختلفی مانند عصاره و کپسول وجود دارد. روش مصرف هر کدام از این موارد را بررسی می‌کنیم:

عصاره بره موم

بهتر است عصاره بره موم با مقداری عسل یا آب گرم مخلوط شده و پیش از مصرف غذای اصلی استفاده شود. همچنین عصاره بره موم را می‌توان به شربت ها و سایر نوشیدنی ها نیز اضافه کرد. برای توجه دقیق‌تر به قواعد میزان دوز ترکیب عسل طبیعی با عصاره بره موم بهتر است از مشاورین متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

کپسول

کپسول بره موم نیز یکی دیگر از اشکال استفاده از این ماده است. ممکن است از جمله‌ افرادی باشید که به پوکه های کپسول حساسیت دارید بنابراین می‌توانید محتویات آن را در آب حل کرده و سپس مصرف نمایید.
برای اطلاع از میزان دقیق مصرف و هم چنین در صورت داشتن بیماری‌های زمینه ای خوب است با یک پزشک مشورت نمایید.

نمایش دادن همه 4 نتیجه

پودر بره موم

تومان950,000
خرید پودر بره موم پودر بره موم یکی از محصولات مربوط به زنبورعسل است که در این مطلب به بررسی

عصاره بره موم

تومان900,000
بره موم یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده ها و گند زداهای طبیعی بین مواد تولید شده توسط زنبور

کپسول بره موم

تومان480,000
هر بسته شامل 100 عدد کپسول بره موم میزان مصرف سه عدد هر روز