عسل طبیعی

خرید و فروش عمده عسل طبیعی

امروزه افراد زیادی برای تامین درآمد خود و ایجاد یک کسب و کار تازه به زنبورداری و تولید عسل روی آورده اند. از این رو فروش عسل می تواند راهی برای تامین اقتصاد خانوار و علاقمندان حرفه زنبور داری باشد.

آیا شما در زمینه خرید و فروش عسل طبیعی فعالیت می کنید؟ یا مسئول خرید در یک فروشگاه عسل طبیعی هستید؟ آیا برایتان پیش آمده است که بخواهید برای دوستانتان در نقاط دور عسل تهیه کنید؟ اگر قصد خرید عسل طبیعی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب را دارید توصیه می کنم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با انواع مختلف عسل طبیعی و همچنین بازار فروش عسل آشنا سازیم.

خرید و فروش عمده عسل طبیعی

عسل طبیعی

عسل طبیعی چیست؟ عسل طبیعی ماده ای شیرین و کاملا غلیط است که با جمع آوری شهد از گل گیاهان مختلف توسط زنبورهای عسل و در یک ساختار سلولی مومی تولید می شود. دلیل بالا بودن کیفیت عسل طبیعی آن است که این محصول به طول کامل از عصاره شهد گل های طبیعی و فرآوری زنبور به تولید می رسد.

عسل طبیعی را چگونه تشخیص دهیم؟

شکر زدن برای عسل طبیعی نیاز بود تا بتواند شکل سفتی به خود بگیرد و باید این ویژگی در عسل طبیعی باید وجود داشته باشد. عسل با گذشت زمان رنگی تیره یا روشن تر به خود میگیرد که بیشتر رنگ آن تیره تر می شود. به عنوان مثال: رنگ عسل کنار تازه قرمز تیره بوده اما همان عسل که دوسال قبل تر گرفته شده رنگ سیاه به خود میگیرد. گرما نیز بر تغییر رنگ و مزه عسل اثر گذار می باشد.

عسل طبیعی چه ویژگی هایی دارد؟

عسل طبیعی به دلیل دارا بودن قند فروکتوز در آن گلو را می سوزاند. برخلاف آنچه که گفته می شود عسل طبیعی شکرک میزند. عسل طبیعی  به کندی در آب حل و رسیده بودن عسل یکی از ویژگی های عسل مرغوب طبیعی است. نشانا ی رسیده بودن عسل طبیعی آن است که بیش از نیمی از شان عسل دارای درپوش هایی مومی باشد.

خرید و فروش عسل طبیعی

فعالیت اصلی بازار تنها به خرید و فروش عسل ختم نمی شود. بازار عسل علاوه بر خرید و فروش انواع مختلف عسل در زمینه آموزش عسل درمانی و فروش بصورت مستقیم از زنبور داران و بدون واسطه نیز فعالیت دارد. شما در هر نقطه از کشور که باشید و به هر میزان که نیاز به عسل طبیعی داشته باشید می توانید با مراجعه به سایت فروش انلاین عسل سفارش خود را چه به صورت عمده و چه در حد مصرف خانوار ثبت نموده و در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل دریافت نماید. خرید اینترنتی عسل بصورت عمده قطعا شامل هدایا و تخفیفات قابل توجهی می باشد که فراهم کننده رضایت مشتری و سفارشات بعدی را در پی خواهد داشت.

خرید مستقیم عسل از زنبورداران

خرید مستقیم عسل از زنبوردارانبسیاری از تولید کنندگان عسل طبیعی بدلیل آنکه عسلشان را به واسطه ها نفروشند و از تقلب هایی که در آن می شود جلوگیری کنند، عسل طبیعی تولید شده و حاصل چند ماه کار و تلاش را خودشان بسته بندی کرده و به قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه می کنند تا از این طریق بتوانند هم اقتصاد خانواده را تامین کرده و هم زنبورداری خود را توسعه داده و سود خود را افزایش دهند. برخی از زنبورداران با ارائه عسل مرغوب و با کیفیت توانسته اند در بازار های مختلف داخلی و خارجی جایگاه ویژه ای را برای خود باز کنند و فروش بیشتر و بهتری داشته باشند.

به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش هزینه ها تعدادی از زنبورداران اقدام به ایجاد یک فروشگاه اینترنتی عسل با عنوان خاص خود کرده اند و کار را برای خود و خریداران عسل راحت کرده اند. در روش خرید اینترنتی مصرف کننده یا خریدار می تواند عسل طبیعی اصل، سالم، دست نخورده را از زنبور دار به راحتی خریداری کند. لذا به دلیل برخورداری از عسل طبیعی تضمینی ما به شما توصیه می کنیم  که بدون واسطه و با قیمت مناسب عسل مورد نیاز خود را از زنبورداران تهیه فرمایید.

فروشگاه عسل طبیعی در تهران

فروشگاه عسل طبیعی در تهران

تهران همواره به عنوان یک قطب تجاری در کشور شناخته شده و مطرح می باشد و این موضوع در مورد بازار عسل تهران نیز صدق می کند. مشتریان خورده فروش عسل با مراجعه به این بازار می توانند نیاز خود را تامین کنند. مشتریان و خریداران عرضه عمده عسل که در تهران به دنبال خرید عسل طبیعی تازه هستند بخش های مختلفی را شکل می دهند. عده ای از خریداران عسل به دلیل نداشتن اطلاعات کافی تهران را بازار هدف خود می دانند. اما در این بین خریداران زیادی نیز هستند که می دانند تهران مرکز اصلی بازار عسل ایران نیست.

بازار عمده فروشی عسل طبیعی

بازار عمده فروشی عسل طبیعیعسل انواع مختلفی دارد و زنبورداران عسل، معمولا عسل را به 33 تا 37 نوع تقسیم بندی می کنند و پس از جمع آوری و بسته بندی آن را به بازار های فروش تخصصی و عمده عرضه می کنند. عسل ها براساس شهدی که از آن ساخته شده، و شرایط دیگری چون نام منطقه، محل تولید، زمان تولید، رنگ، طبیعی یا مصنوعی بودن به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. حتما تاکنون عسل هایی با عنوان عسل طبیعی آویشن، عسل طبیعی گون، عسل بهار نارنج، عسل چهل گیاه، عسل طبیعی وحشی، عسل طبیعی کوهی و…، را شنیده اید، این مدل نامگذاری براساس گیاهی که زنبور عسل از آن تغذیه کرده است را مشخص می کند. قیمت عسل با توجه به نوع عسل، منطقه، زمان تولید و دیگر شرایط عسل در بازارهای مختلف متفاوت می باشد.

قیمت هر کیلو عسل طبیعی

قیمت هر کیلو عسل طبیعیفاکتورهای متعدد و معیارهای مختلفی جهت قیمت در قیمت گذاری عسل طبیعی نقش دارند که شامل: نوع عسل، کیفیت آن و برخی موارد دیگر. عده ای از افراد هستند که همیشه عنوان می کنند عسل طبیعی در کشور وجود ندارد و نمی شود عسل خالص پیدا کرد. اما باید بگم که عسل طبیعی و خالص در ایران موجود است و می توان به راحتی پیدا کرد. اما همانند هرچیز دیگری اگر محصول با کیفیت و خالص میخواهیم باید مبلغ خوبی بابت آن پرداخت کنیم، و به این نکته نیز توجه داشته باشیم که هرچیزی که قیمت بالایی دارد صرفا طبیعی نیست به همین جهت فاکتورهای قیمت گذاری محصولات را نیز باید مد نظر قرار داد. در ادامه مطلب می توانید لیست قیمت هر کیلو عسل طبیعی را در سال 98 مشاهده کنید و در صورت نیاز از فروشگاه های معتبر آن را تهیه کنید.

  • قیمت فروش عسل شوید 155 تومان
  • قیمت فروش عسل گشنیز 140 تومان
  • قیمت فروش عسل کنار 138 تومان
  • قیمت فروش عسل آویشن 148 تومان
  • قیمت فروش عسل گون 128 تومان
  • قیمت فروش عسل مرکبات 126 تومان
  • قیمت فروش عسل چهل گیاه 98 تومان
  • قیمت فروش عسل وحشی 370 تومان

خرید محصولات زنبور عسل

خرید محصولات زنبور عسلانواع محصولات زنبور عسل: عسل مهم ترین محصول تولیدی زنبور عسل است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود. فعالیت های زنبورهای کارگر تنها منحصر به تولید عسل نمی باشد. زنبور عسل اصولا دو نوع محصول تولید می کند. دسته اول محصولاتی هستند که زنبور برای یافتن آنها به خارج از کندو می رود و پس از پیدا کردن آن را با خود به کندو می آورد. این محصولات خارج از کندو شامل مواردی چون: عسل، عسلک، گرده گل و بره موم می باشند. و دسته دوم محصولاتی هستند که زنبور به وسیله غدد معینی در داخل بدن خود تولید و در کندو مورد استفاده قرار می دهد. این محصولات داخل کندو شامل: موم، زهر، ژله رویال. انواع محصولات تولیدی زنبور عسل را می توانید از سایت های تخصصی عرضه کننده عسل و یا زنبورداران تهیه نمایید.

تولید عسل طبیعی اصل

تولید عسل طبیعی اصلتولید عسل طبیعی به میزان یک کیلوگرم، چیزی حدود سه کیلو شهد لازم دارد که بیست هزار زنبور آن را از چهار میلیون گل جمع آوری می کنند. زنبورها برای جمع آوری شهد و تغذیه از گل ها بیرون از کندو میروند. آنها با خرطوم خود شهد موجود در گل ها را میمکند و در قسمتی ویژه از شکم خود بنام معده عسل ذخیره می کنند. پس از تهیه و جمع آوری شهد زنبورها به کندو بر می گردند. در هنگام برگشت آنزیمهای را در شکم خود به شهد اضافه می کنند که سبب تجزیه مولکول های قند پیچیده موجود در شهد گیاهان به گلوکر و فروکتوز می شود، تمامی مراحل تجزیه در مسیر برگشت زنبور به کندو کامل می شود. زنبورها پس از رسیدن به کندو، شهد را به زنبورهای کارگر می دهند و آنها نیز شهد را آنقدر می خورند و باز میگردانند که به غلظت مناسب برسد و بعد آن را در سلولهای شش ضلعی عسل ذخیره می کنند. در مرحله بعد زنبورها درب سلول ها را باز میگذراند تا فرآیند تبخیر رطوبت از عسل را با بهم زدن بالهایشان بر روی آنها شروع کنند. پس از اینکه شهد خشک شد درب شلول ها را با موم می بندند بدین طریق یک عسل طبیعی اصل تولید و حاصل می شود.

مشخصات عسل طبیعی و طبیعی

مشخصات عسل طبیعی و طبیعیعسل طبیعی امروزه در بین مصرف کنندگان بسیار شنیده می شود. اما آیا عسل طبیعی و عسل طبیعی با هم تفاوت دارند؟ کلمه طبیعی اصطلاحی است که به منظور توصیف شیوه پرورش و یا تولید یک محصول بکار برده می شود. عسل طبیعی نیز یکی از محصولات تولیدی است که براساس آئین نامه وزارت کشاورزی، ممکن است هم طبیعی و هم غیر طبیعی باشد.

عسل طبیعی چه چگونه است؟ عسل در بیشتر مواقع و در هنگارمی که از محل اصلی یعنی کندو استخراج می شود طبیعی است.  مشخصات عسل طبیعی بدین صورت است که در خاک دست نخورده تولید شود، در آن اصلاح و تصرفی صورت نگیرد، از محصولات مرسوم یا غیر طبیعی جدا باشد و هیچ آفت کش غیر طبیعی در آماده سازی یا نگهداری عسل استفاده نگردد. اما عسل طبیعی را در حالت عادی آن می توان عسل محسوب کرد چرا که توسط زنبورها درست شده است. عسل طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارد و در درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود. عسل طبیعی دارای آنتی بیوتیک و آنزیم دهفتاز است و میکروبها هنگامی که در معرض عسل طبیعی قرار می گیرند نابود و اجساد آن ها به مرور از بین می رود. عسل طبیعی توسط زنبورداران تولید و پس از جمع آوری برای عرضه به مشتری بسته بندی می شود. تا زمانی که عسل جمع آوری شده و در بسته بندی قرار می گیرد کاملا طبیعی است. هرگونه اقدام اضافی که زنبوردار یا کمپانی فروش عسل بعد از جمع آوری با عسل انجام دهد می تواند آن را از حالت طبیعی خود خارج کند. عسل طبیعی که حداقل فرآوری روی آن صورت می گیرد می تواند طبیعی محسوب شود، اما مهر گواهی طبیعی را دریافت نمی کند.

سفارش عسل کوهستان

سفارش عسل کوهستانیکی از عسل های بسیار خوش طعم و خوشبو عسل کوهستان است که بصورت کامل طبیعی و از تغذیه زنبورهای عسل از گیاهان و پوششهای گیاهان کوهی بدست می آید. این عسل عمدتا از گیاهان وحشی که بصورت طبیعی در دامنه کوه ها و دشت ها می روید تهیه می شود. عسل کوهستان دارای خواص بسیاری از جمله: درمان کم خونی، تقویت حافظه، انرژی زا، درمان زخم معده و بیماریهای گوارشی، درمان بی خوابی، پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی و پیشگیری از سرطان می باشد. قیمت عسل کوهی با توجه به میزان نیاز و منطقه جغرافیایی متغیر است.

فروشگاه تخصصی فرآورده های عسل

فروشگاه تخصصی فرآورده های عسلبسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از زنبور عسل، عسل را تنها محصول زنبور عسل می دانند. اما زنبور عسل فرآورده های دیگری نظیر بره موم، ژل رویال، گرده و … نیز تولید می کند. بیشتر این محصولات در همان شرایطی که به وسیله زنبوران عسل تولید می شوند کاربردهای فراوانی را نیز دارند. فرآوردی های زنبور عسل امروزه نیز بعنوان یکی از مهم ترین پایه های طب سنتی در درمان بیماری های ناعلاج استفاده می شود. از این رو تولید کنندگان عسل سعی کرده اند در کنار فروش عسل سایر فرآورده های عسل خود را نیز به مشتریان و یا فروشگاه های تخصصی عسل و فرآورده های عسل به فروش بگذارند.

عرضه مستقیم عسل طبیعی

عرضه مستقیم عسل طبیعیعسل طبیعی را از کجا خریداری کنیم؟ عسل طبیعی را می توان بصورت مستقیم از زنبورداران خریداری کرد. با خرید عسل از زنبورداران علاوه بر رشد زنبورداری در ایران به طور مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم می کند. نتیجه این کار علاوه بر مصرف تولیدات عسل و حمایت از زنبورداری به نفع مصرف کننده و عرضه کننده خواهد بود. عسل طبیعی در بازارهای جهانی در بالاترین سطح خود قرار دارد. زنبورداران زیادی در نقاط مختلف کشور با تولید عسل طبیعی و مرغوب پس از جمع آوری و بسته بندی عسل سعی کرده اند بصورت مستقیم و بدون واسطه خودشان محصولات را به دست مصرف کننده برسانند تا از تقلب های ناشی که توسط برخی افراد سودجو صورت می گیرد جلوگیری کنند. آنها با ایجاد سایت های فروش به معرفی محصولات خود پرداخته اند.

بهترین مناطق برای پرورش زنبور و تولید عسل

بهترین مناطق برای پرورش زنبور و تولید عسلزنبورداری کاری بسیار دشوار است که بدون داشتن اطلاعات تخصصی نباید وارد این کار شد چرا که ممکن است در آغاز کار زنبورها را از دست داد زنبور عسل حشره ای اجتماعی است که حتی در صورت وجود غذای کافی در خارج از کندو به تنهایی قادر به زندگی کردن نیست. لذا اگر کسی علاقمند به آغاز طرح زنبور داری است باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد.

اما بهترین مناطق برای پرورش زنبور و تولید عسل باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

عوامل مختلفی در جهت انتخاب یک مکان خوب برای زنبورداری و تولید عسل وجود دارد این عوامل عبارتند از:

  1. تنوع و تراکم گیاها شهدزا و گرده زا و وسعت منطقه زیر پوشش این گونه گیاهان.
  2. تداوم و مدت زمان شهدزایی و گرده افشانی گل ها.
  3. حداقل 4 کیلومتر از سایر زنبورداران در منطقه فاصله داشته باشد. هر چقدر فاصله محل زنبورداری شما از سایر زنبورداران دورتر باشد زنبورهای شما شهد بیشتری را می توانند جمع آوری کنند.
  4. وجود راه های ارتباطی مناسب برای نقل و انتقال کندو ها و محصولات.
  5. امنیت بودن منطقه در مقابل دستبرد و ورود حیواناتی چون خرس.
  6. نزدیکی به منابع آب آشامیدنی.

در اختیار داشتن یک باغ یا مزرعه بزرگ می تواند بهترین مکان برای استقرار زنبورهای عسل باشد چرا که محصول آن باید توسط زنبور عسل مورد گرده افشانی قرار بگیرد.

عمده فروشی عسل طبیعی

عمده فروشی عسل طبیعیقیمت عمده عسل طبیعی در بازار فروش آن چقدر باید باشد تا خریدار بتواند اقدام به ثیت آن کند؟ قیمت عسل طبیعی ایران همواره با نوساناتی رو به رو بوده که این امر طبیعی در بازار محسوب می شود. قیمت عمده عسل در بعضی اوقات شامل خرید جزئی نیز می شود. عمده فروشی عسل طبیعی و خالص در بازار عسل همه روزه قابل عرضه است. در خرید عمده شما می توانید انواع عسل را با قیمتی بصرفه و در برخی موارد همراه با بسته های تشویقی مرتبط با محصول تهیه نمایید و این کار سبب شده تا شما خرید خود را از بازار عمده فروشان افزایش داده و هزینه کمتری به نسبت خرید از فروشگاه های معمولی پرداخت کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید